BICO BICO
48
BLOG

A TO POLSKA WAŚNIE!

BICO BICO Kultura Obserwuj notkę 0

15 marca

Poeta - Po całym świecie możesz szukać Polski, panno młoda, i nigdzie jej nie znajdziecie.

Panna młoda - To może i szukać szkoda.

Poeta - A jest jedna mała klatka - o, niech tak Jagusia przymknie ręką pod pierś.

Panna młoda - To zakładka gorsetu, zeszyta trochę przyciśnie.

Poeta - - - A tam puka?

Panna młoda - I cóż za tako nauka? Serce -! - ?

Poeta - A to Polska właśnie.

Stanisław Wyspiański, Wesele.

 Romana Brandstaettera, tarnowskiego Żyda, który nawrócił się na chrześcijaństwo Pisze on tak:

Nie zdejmę Krzyża z mojej ściany

Za żadne skarby świata

Bo na nim Jezus ukochany

Grzeszników z niebem brata

Nie zdejmę Krzyża z mego serca

Choćby mi umrzeć trzeba

Choćby mi groził kat – morderca,

Bo Krzyż to klucz do nieba

Nie zdejmę Krzyża z mojej duszy,

Nie wyrwę go z sumienia

Bo Krzyż szatana w niwecz kruszy,

Bo Krzyż to znak zbawienia

A gdy zobaczę w poniewierce,

Jezusa Krzyż i ranę Która otwiera Jego serce,

W obronie Krzyża stanę.

Roman Brandstaetter.

BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura