Marek Migalski Marek Migalski
258
BLOG

Podziekowania za akcje bojkotu piwa

Marek Migalski Marek Migalski Polityka Obserwuj notkę 52

Kompanii Piwowarskiej naleza sie podziekowania - wycofala sie z tej niezrecznej reklamy i dobrze, ze to zrozumiala i nie brnela w to dalej. Wierzylem, ze ta kacja byla po prostu glupim przypadkiem przy pracy, a nie swaidoma prowokacja. Reakcja na nasze protesty zdaje sie potwierdzac te intepretacje. Jeszcze raz dziekuje. to odwaga przyznac sie do bledu.

Podziekowania naleza sie takze wszsytkim tym, ktorzy zareagowali na moj apel i slali do centali w Poznaniu protestacyjne maile. Jak widac, spokojna, niebigoteryjna, niehisteryczna, stanowcza reakcja przyniosla oczekiwany skutek. Oby tak zawsze sie udawalo.

Nikt nie zwyciezyl. Zwyciezylo dobro.

P.S. Oto pismo, ktore dzis otrzymalem:

Poznań, 2 sierpnia 2010 r.



Szanowny Panie Pośle,



Pragnę przeprosić Pana a także Tych wszystkich, którzy poczuli się
urażeni
niefortunną lokalizacją reklamy naszego piwa LECH Premium. Ponieważ
kontrakt
na wynajem tej lokalizacji wygasł z końcem lipca, dziś rozpocznie się

demontaż tej reklamy.



Korzystając z okazji pragnę oświadczyć, że kampania "Spragniony
wrażeń.
Zimny Lech" jest reklamą dotyczącą wyłącznie jednego z walorów piwa
LECH
Premium, jakim jest orzeźwienie. Hasło zawierające frazę "Zimny LECH"

pojawiło się na polskim rynku już w lutym 2009 roku. Tegoroczna
kampania to
efekt konsekwentnego wspierania jednego z atrybutów piwa LECH jakim jest

orzeźwienie i nie ma to żadnego związku z niedawnymi tragicznymi
wydarzeniami, które wstrząsnęły naszym krajem. Koncepcja realizowanej

obecnie kampanii reklamowej powstała w grudniu 2009 r.



Celem naszej akcji jest promowanie możliwości wygrania przez dowolne
miasto
w Polsce tzw. mega-imprezy z truckiem pełnym zimnego LECHa, jako jedną z

wielu nagród i atrakcji. Rozpoczęcie tych działań nie jest
jakąkolwiek próbą
wykorzystania emocji czy uczuć patriotycznych Polaków, które pojawiły
się w
związku z tragicznymi wydarzeniami w Smoleńsku.



Nasze działania poprzedziliśmy przeprowadzonym po zakończeniu okresu
żałoby
narodowej badaniem opinii na temat odbioru reklamy oraz hasła z
wykorzystaniem frazy "Zimny LECH" przez szerokie grono Polaków. Badanie,

przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków przez renomowaną
firmę
badawczą Millward Brown SMG/KRC, dostarczyło jednoznacznych dowodów na
to,
iż użycie hasła, o którym mowa nie uraża uczuć przytłaczającej
większości
Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem elektoratu Prawa i
Sprawiedlowości.
Poziom odrzucenia tej reklamy nie odbiega od standardowego poziomu
odrzucenia dowolnej reklamy. Jednocześnie dołożyliśmy wszelkich
starań, aby
hasło pojawiało się wyłącznie w kontekście grafiki silnie
ukazującej
atrybuty kolorystyczne i graficzne naszej marki oraz wizerunek
oszronionego,
zmrożonego trucka. Konsekwencją uznania tej kampanii reklamowej za
dopuszczalną było umieszczenie reklam w bardzo wielu lokalizacjach na
terenie całego kraju, w tym. na elewacji krakowskiego Hotelu Forum,
oddalonego o ponad 1 kilometr od Wzgórza Wawelskiego.



Szczerze zapewniam, że naszą intencją nigdy nie było i nie jest
obrażanie
czyichkolwiek uczuć patriotycznych, przekonań politycznych, religijnych,

światopoglądowych czy też naruszanie czci kogokolwiek. Wszystkie osoby,

które mogły poczuć się dotknięte naszymi działaniami pragnę
szczerze
przeprosić. Wszelkie skojarzenia hasła "Spragniony wrażeń. Zimny LECH"
z
osobą zmarłego Lecha Kaczyńskiego uznaję za wysoce niesmaczne,
nieuzasadnione i niestosowne. Uważam, że nie powinniśmy ulegać głosom
tych,
którzy w niestosowny sposób próbują narzucić inną interpretację
hasła
"Spragniony wrażeń. Zimny LECH" niż ta, która ma się kojarzyć
wyłącznie z
dobrze schłodzonym, orzeźwiającym piwem wysokiej jakości.



Z wyrazami szacunku,







Paweł Kwiatkowski

Corporate Affairs Director

KOMPANIA PIWOWARSKA SA

ul. Szwajcarska 11

61-285 Poznań, Poland

www.kp.pl
 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka