0 obserwujących
276 notek
217k odsłon
436 odsłon

USA ABOUT TV TRWAM

Wykop Skomentuj

Tak to właśnie ONI zajęli się obroną tak znienawidzonej telewizji ( przez main stream)

 




www.satkurier.pl/news/84976/usa-w-raporcie-krytycznie-o-braku-koncesji-dla-tv-trwam.html

 

USA w raporcie krytycznie o braku koncesji dla TV Trwam

  • 2013-04-21 15:03:42 / Łukasz Knapik
  • Ostatnia aktualizacja: 2013-04-21 22:01:53

Departament Stanu USA opublikował doroczny raport o prawach człowieka na świecie. W części dotyczącej Polski zwrócono m.in. uwagę na kwestię nieprzyznania TV Trwam miejsca na pierwszym multipleksie (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC). Jest to już kolejny raz, gdy na arenie międzynarodowej mówi się o sytuacji TV Trwam w Polsce.

 


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT)
, pięcioosobowy organ powoływany przez Sejm RP (dwóch członków), Senat (jedna osoba) i prezydenta RP (dwóch członków), jest odpowiedzialny za ochronę wolności słowa i ma szerokie uprawnienia w zakresie monitorowania i regulacji programowych, przyznawania częstotliwości i koncesji nadawcom, rozdział wpływów z abonamentu dla mediów publicznych i nakładania kar finansowych na nadawców. Podczas, gdy członkowie Rady są zobowiązani do zawieszenia członkostwa w partiach politycznych i stowarzyszeniach publicznych, krytycy twierdzili, że Rada pozostaje upolityczniona.


17 stycznia (ubiegłego roku - red.) Krajowa Radiofonii i Telewizji odrzuciła wniosek o pozwolenie na cyfrowe nadawanie katolickiej TV
Trwam, rzekomo z powodu braków we wniosku. 25 maja Sąd Administracyjny w Warszawie odrzucił skargę TV Trwam nadecyzję KRRiT. 25 sierpnia TV Trwam odwołała się do Naczelnego Sądu Administracyjnego. 10 stycznia, w liście do KRRiT, Helsińska Fundacja Praw Człowieka stwierdziła, że kryteria przyznawania licencji były niejasne, pozostawiając KRRiT zbyt wiele miejsca dla uznania. Podobnie 3 lipca, Rzecznik Praw Obywatelskich (RPO) złożył skargę do Trybunału Konstytucyjnego (TK), twierdząc, że nadmierna swoboda w procesie licencjonowania, którą daje KRRiT ustawa medialna, dopuszcza arbitralne podejmowanie decyzji, potencjalnie ograniczających wolność słowa.

Przypomnijmy, iż jest to już kolejny raz, gdy na arenie międzynarodowej mówi się o sytuacji TV Trwam w Polsce. 5 czerwca 2012 roku w Parlamencie Europejskim (PE) odbyło się wysłuchanie publiczne w sprawie dyskryminacji tej stacji (a także manifestacja na ulicach Brukseli - więcej tutaj), które zorganizowali eurodeputowani Solidarnej Polski (SP) i Prawa i Sprawiedliwości (PiS). (więcej tutaj) W lipcu 2012 roku, Renate Sommer, niemiecka eurodeputowana (Chrześcijańscy Demokraci, z niemieckiego Christlich Demokratischen Union Deutschlands - CDU) z Europejskiej Partii Ludowej (z angielskiego EPP Group - Group of the European People's Party), największej frakcji w Parlamencie Europejskim, do której należą m.in. eurodeputowani Platformy Obywatelskiej (PO) i Polskiego Stronnictwa Ludowego (PSL), złożyła zapytanie do Komisji Europejskiej (KE) dotyczące odmówienia koncesji TV Trwam na nadawanie na cyfrowym multipleksie (MUX1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC). (więcej tutaj) Pod koniec września 2012 roku, Nigel Farage, przewodniczący frakcji Europa Wolności i Demokracji(z angielskiego Europe of Freedom and Democracy - EFD) w Parlamencie Europejskim, do której należą m.in. eurodeputowani SP, wystosował list do szefów wszystkich grup parlamentarnych w europarlamencie w obronie TV Trwam. (więcej tutaj) W październiku 2012 roku w Tiranie, stolicy Albanii, podczas jesiennej sesji Zgromadzenia Parlamentarnego Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE, z angielskiego Organization for Security and Co-operation in Europe OSCE) posłanka Barbara Bartuś(PiS) poruszyła kwestie związane z nieprzyznaniem TV Trwam miejsca na pierwszym multipleksie. (więcej tutaj) Ponadto poza granicami Polski - w Nowym Jorku (dwa razy), Chicago (dwa razy), Los Angeles, Montrealu, Toronto (trzy razy), Berlinie, Hamburgu (dwa razy), Vancouver, Brukseli, Paryżu (dwa razy), Wilnie, Manchesterze, Sydney i Belgi - odbyły się protesty przeciw dyskryminacji TV Trwam i nieprzyznaniu jej miejsca w multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. O marszach w obronie TV Trwam odbywających się w Polsce informują także zagraniczne media (stacje telewizyjne, serwisy internetowe, a depesze pisze m.in. międzynarodowa katolicka agencja informacyjna Zenit, docierająca z przekazem niemal do wszystkich zakątków świata).

Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale