Gigantycznych rozmiarów nabiera skandal w powietrznych siłach zbrojnych we Francji.Ponad połowa samolotów i helikopterów wojskowych nie może latać, bo ich naprawy są zbyt drogie – poinformowało francuskie ministerstwo obrony.
Szefowa tego resortu Florence Parly alarmuje, że uziemionych jest aż ponad trzy czwarte śmigłowców typu caracal. Przypomnijmy, że to właśnie caracale miała kupić Polska, zanim władze w Warszawie [podkreślenie moje - mc] zerwały negocjacje offsetowe.
Szefowa francuskiego ministerstwa obrony Florence Parly przyznała, że w tej chwili dobrze funkcjonuje tylko niecała jedna czwarta posiadanych przez francuską armię caracali, czyli śmigłowców, które chciała Polsce sprzedać firma Airbus Helicopters. Według znanego portalu ekonomicznego "La Tribune" koszty napraw tych helikopterów wzrosły w samej Francji w ciągu ostatnich czterech lat blisko dwukrotnie.
źródło cytatu: http://fakty.interia.pl/swiat/news-rmf-skandal-we-francuskiej-armii-uziemionych-az-75-proc-cara,nId,2477208
Pytanie, misiowie puszyści, jest takie: kto - z imienia i nazwiska - ten kontrakt zerwał.
Pytanie, misiowie puszyści, jest takie: kto - z imienia i nazwiska - ten kontrakt podpisał.
I omne trinum perfectum, misiowie puszyści, pytanie jest takie: kto by za te drożejące naprawy we francuskich zakładach płacił, gdyby kontrakt nie został zerwany.
I nie pitolić mi tu o offsetach, myśmy niejeden offset już widzieli.
# - Panie Marszałku, a jaki program tej partii? - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
PS. Nie biorę żadnej odpowiedzialności za tytuł albo tagi, jakie temu tekstowi nada (w ewentualnym napadzie dobrego humoru) administracja portalu Salon 24. Ani za to, do jakiego działu trafi.
PSPS. A spróbujcie cwaniaczki ocenzurować Marszałka!
Każda opublikowana tu notka jest produktem kolekcjonerskim. Nie służy do czytania, ani też do zamieszczania w niej informacji bądź opinii. Uwaga: CACATOR CAVE MALUM!
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka