Marcin Nicraim Szulc Marcin Nicraim Szulc
45
BLOG

Rota na XXI wiek

Marcin Nicraim Szulc Marcin Nicraim Szulc Polityka Obserwuj notkę 0

Byłem pewnego dnia na rozdaniu nagród TV Polonia za zasługi dla Polski i Polaków za granicą.

Nagrody dostali różni ludzie, w tym p. Andżelika Borys. W czasie wręczania tejże nagrody, albo i chwilę przed puszczony krótki film zmontowany z materiałów  telewizyjnych dotyczących Związku Polaków na Białorusi i ich zmagań z systemem. Był tam też fragment, gdzie odśpiewano Rotę. 

Zamyśliłem się (a jest to fakt godzien wzmianki)...

Odśpiewałem sobie rotę w cichości serca i pomyślałem sobie "jak by taka rota brzmiała dzisiaj".

I wyszło, że gdybym ja ją pisał, brzmiała by tak:

Rzucilim ziemię skąd nasz ród
porzucim polską mowê
Głodny my naród polski lud
Królewski szczep piastowy
prosimy by nas zmienił wróg

tak nam dopomóż Bóg


Do krwi ostatniej kropli z żył

harować pełni ducha
aż się rozpadnie w proch i w pył

kaczkowa zawierucha
ucieczką będzie każdy dukt

tak nam dopomóż Bóg


Irisz i Angol plunie w twarz
i dzieci nam odmieni
zasobny siądzie hufiec nasz
euro nam tu hetmani
zostaniem z dala dalibóg

tak nam dopomóż Bóg

Mój przyjaciel powiedział mi, że mnie zamkną...

Mam długą gumę i późno wybucham. Może jest to spowodowaną opóźnionym zapłonem? Marzy mi się elokwentny, ale to chyba na wyrost.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka