fredekmarkowski fredekmarkowski
294
BLOG

Świadek - Stanisław Raginiak

fredekmarkowski fredekmarkowski Kultura Obserwuj notkę 1

Służbowy przez urząd sąsiad

Jan geniusz plutonowy

na erotycznym seansie powiedział:

Do armii wstąpiłem nie po ordery,

przydziały, zaszczyty, czy dla półrocznego pobytu

w kraju oenzetowskiej praktyki.

Wstąpiłem bo nie miałem wykształcenia,

mieszkania,

i bałem się narodowej niezgody.

-

Coś łaziło po suficie.

Czajnika przerwał ktoś arię.

-

O rogi jelenia Wacek zawadził,

dodając:Tej leniwej klaczy to oczy benzyną wypalę!

Ci z Warszawy - ciągnął dalej - niech nie chrzanią,

że na wsi to teraz "Ameryka", że rolnik nie wie,

co z forsą robić.

Dwie rzeczy są dla mnie święte - stryj dorzucił :

- najlepszą knajpą w Polsce jest " Piastowska" pod Poznaniem,

druga rzecz jest może zbyt filozoficzna,

ale kiedyś to chleb był lepszy

i ludzie

-

Coś łaziło po suficie.

Czajnika przerwał ktoś arię.

-

W długich włosach idąca dziewczyna powiedziała do mnie;

Proszę pana, poezji to już nikt teraz nie czyta.

Koleżanki marzą o skończeniu szkoły i "księciu"  z "Mercedesem"

Chłopaków najbardziej interesuje Zachód.

O takiej miłości jak w filmie "Diabeł morski", czy

"Love story" nikt już prawie nie marzy.

To moje pokolenie - mówiła dalej w długich włosach dziewczyna

- podobnie jak ich rodzice

nie wie po co żyje...


 Z tomiku Uratuj mnie , opublikowanego w latach 90 ubiegłego wieku  -  Stanisław Raginiak

Poeta robotniczo - ludowy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura