fredekmarkowski fredekmarkowski
428
BLOG

Hymn o miłości

fredekmarkowski fredekmarkowski Kultura Obserwuj notkę 3


Zamieszczam wersety  pochodzące z wielu biblijnych przekładów. Kompilacja ta jak mniemam,  pozwala dokładniej zrozumieć  przesłanie tego hymnu;


13 rozdział  Pierwszego  Listu  do Koryntian


1 Gdybym mówił językami ludzi oraz aniołów, a miłości bym nie miał, stałbym się jak brzęczące pieniądze, albo cymbał wznoszący brzmienie o la, la.- NBG
2  I choćbym miał proroctwo i wiedziałbym wszystkie tajemnice, i wszelką umiejętność, i choćbym miał wszystkę wiarę, tak żebym góry przenosił, a miłości bym nie miał, nicem nie jest. - BG
3 I gdybych wszytki majętności moje rozdał ubogim, a podałbych ciało moje, abych był spalon, a miłości bych nie miał, nic mi to nie pomaga.- BB
4 Miłość jest cierpliwa, jest życzliwa; miłość nie jest zazdrosna; miłość nie jest chełpliwa, nie nadyma się; -  NBG
5 nie jest czci pragnąca, nie szuka swego, nie wzrusza się ku gniewu, nie myśli złego, - BJW
6 Nie raduje się z niesprawiedliwości, ale raduje się z prawdy; - UBG
7 Wszystko okrywa, wszystkiemu wierzy, wszystkiego się spodziewa, wszystko cierpi.- BG
8 Miłość nigdy nie ustaje; bo choć są proroctwa, stracą na znaczeniu; choć języki, ustaną; choć poznanie – przestanie mieć znaczenie. - BPT
9 Po części bowiem wiemy, a po części prorokujemy;  - YLT
10 Gdy zaś przyjdzie to, co jest doskonałe, zniknie to, co jest tylko częściowe. -BT
11 Gdy byłem dzieckiem, mówiłem jak dziecko, myślałem jak dziecko. Kiedy zaś stałem się mężem, odłożyłem dziecinne rzeczy.- CV
12 Bo widzimy teraz przez lustro niejasno, a potem twarzą w twarz; teraz wiem częściowo, a potem będę w pełni wiedział, jak i ja byłem znany; - YLT
13 Teraz więc pozostaje wiara, nadzieja, miłość, te trzy; lecz z nich największa jest miłość. - BW


Miłość nigdy nie ustaje  -  czas zatem ją  poznać, zrozumieć, i się z nią zaprzyjaźnić.





Poeta robotniczo - ludowy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura