Temat był poruszany na Konferencji Smoleńskiej, ale jak prawie wszystko - nie został należycie wykorzystany; Lasek nie został wzięty na spytki, sprawa ucichła, został zapomniana.
http://konferencjasmolenska.pl/materialy4/03Jelonek.pdf
Ostatnio przypomniał ją bloger Tornado.
W prosty i obrazkowy sposób pokażę, że w raporcie Laska napisano bzdury, sprzeczne z fizyką.
z Raportu Millera:
" Powstałe, na skutek utraty końcówki lewego skrzydła, niezrównoważenie siły nośnej nie było możliwe do skorygowania wychyleniem lotki prawego skrzydła.
Zapoczątkowało to obrót samolotu w lewo względem osi podłużnej z jednoczesną zmianą kierunku lotu około 3,5° "
Źródło: Zał. IV do raportu Millera strona 283/284.
Na ilustracji pokazuję, że siła reakcji w zderzeniu skrzydła z brzoza ma kierunek zgodny z kierunkiem ruchu samolotu- nie mogła by wiec zmienić kierunku poruszania się samolotu.
Moment siły działa by tak ,że nadał by prędkość obrotową wokół osi pionowej, samolot zaczął by się obracać kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara- ale to nie powoduje zmiany kierunku ruchu ( przynajmniej bezpośrednio) ; to tak jakby samochód jadący po śliskiej powierzchni, np uderzył w coś centralnie lewym kołem np. w wystający przymarznięty kamień; nie spowodowało by to zmiany kierunku poruszania się samochodu, ale samochód zaczął by się obracać wokół osi pionowej.
I druga bzdura w tym samym stwierdzeniu z raportu Laska:
" z jednoczesną zmianą kierunku lotu około 3,5°"
w fizyce nie ma czegoś takiego jak "jednoczesna zmiana kierunku ruchu" trzeba określić w jakim czasie się to dzieje ( no chyba, że dla uproszczenia przyjmiemy , że mamy do czynienia z kulami bilardowymi i w takim przypadku czas zmiany kierunku ruchu dąży do zera.
Ale w przypadku takiego zderzenia skrzydło - brzoza - połączonego z niszczeniem konstrukcji , nie ma mowy o zderzeniu typu kule bilardowe; z kolei czas kontaktu z brzozą jest zaledwie 0,005 sek !! zmiana w tym czasie kierunku ruchu o 3,5 stopnia jest fizycznie niemożliwa.
Jeszcze raz: zapoczątkowanie obrotu samolotu wskutek zderzenia z brzozą nie ma nic wspólnego z postulowaną przez narrację MAK zmiana kierunku !!
Co za głąby pisały ten raport !!!!