
Porównuję z katastrofa samolotu Tu-134 w Lipawie w 1979 roku.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%9B%D0%B8%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%B5%D0%B9
Rysunek oryginalny pochodzi z artykułu:
https://gazetagazeta.com/2012/08/7358/
Katastrofa Smoleńska oczyma naukowca – lotnika (2)
Urszula Madej-Wojnarowicz i Witold Liliental rozmawiają z prof. Pawłem Artymowiczem
Samolot Tu-134 zniżał się prędkością opadania 8 m/s i postępową 265km/h , gdy rozpoczął manewr odejścia na wysokości 60 m nad ziemią - znacznie wcześniej niż tu-154 w Smoleńsku.
Na rysunku moment ten- porównawczo - zaznaczyłem zieloną kropką.
Jak w raporcie napisano: - było już za późno i samolot na wykości ok 11m zderzył się z drzewami.
Gdyby manewr odejścia - ci wyszkoleni piloci Tu-134 wykonywali tak dobrze jak słabo wyszkoleni piloci polskiego Tu-154 to bez trudu odeszli by na drugi krąg.
( co prawda - jak napisano w raporcie samolot był przy starcie przeciążony o 752 kg ale przecież przeleciał ponad 1500 km i spalił większość paliwa; wyważenie też nie było dobre- ale czy to mogło spowodować tak drastyczną różnicę w zachowaniu samolotu ?)
Inne ciekawostki:
- przeżył jeden z członków załogi, mechanik pokładowy !!
( samolot był tylko z załogą, gdyż realizował transport ładunku)
samolot uderzył jeszcze w 2 m nasyp a tak wyglądał kokpit:

Zobacz także:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1006850,niemozliwe-fizycznie-parametry-trajektorii-ostatniej-fazy-lotu-tu-154
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ponieważ odezwali się już oczywiście głupkowaci hejterzy: nudna -teoria- i bardzo, bardzo były fizyk Michał Jaworski
to na wszelki wypadek dla tych i innych glupoli napiszę:
- że w tej notce chodzi wyłącznie o porównanie głębokości przepadnięcia - a więc o ile metrów obniży się samolot od momentu rozpoćżecia manewru go-around do momentu wyrówania lotu
choćd do głupkowi hejterów i tak to nie dotrze,
Dodatek:
czarne skrzynki
w zależności od ustawionego filtru mają inny kolor:


Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka