quwerty quwerty
377
BLOG

Manewr odejścia Tu-154 w Smoleńsku; zadziwiająco dobrze wykonany- porównanie.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

image

Porównuję  z katastrofa samolotu  Tu-134  w Lipawie  w 1979  roku.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%9B%D0%B8%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%B5%D0%B9



Rysunek  oryginalny  pochodzi  z  artykułu:

https://gazetagazeta.com/2012/08/7358/

Katastrofa Smoleńska oczyma naukowca – lotnika (2)

Urszula Madej-Wojnarowicz i Witold Liliental rozmawiają z prof. Pawłem Artymowiczem


Samolot  Tu-134  zniżał  się prędkością opadania 8 m/s  i postępową 265km/h  , gdy  rozpoczął  manewr  odejścia na wysokości  60 m nad  ziemią - znacznie  wcześniej  niż  tu-154  w Smoleńsku.

Na rysunku moment  ten- porównawczo -  zaznaczyłem zieloną  kropką.


Jak  w raporcie  napisano: - było już  za późno  i samolot  na wykości  ok 11m zderzył się   z drzewami.

Gdyby  manewr  odejścia  - ci wyszkoleni  piloci  Tu-134  wykonywali tak dobrze  jak słabo wyszkoleni  piloci polskiego Tu-154  to bez trudu odeszli by na drugi krąg.

( co prawda  - jak napisano w raporcie  samolot  był przy starcie  przeciążony  o 752 kg ale  przecież przeleciał  ponad 1500 km i spalił  większość paliwa;  wyważenie  też  nie było dobre- ale   czy to mogło  spowodować  tak drastyczną  różnicę  w zachowaniu  samolotu ?)


Inne  ciekawostki:

- przeżył jeden z  członków  załogi, mechanik  pokładowy !!

( samolot  był tylko  z załogą,   gdyż  realizował  transport  ładunku)

samolot  uderzył  jeszcze  w 2 m nasyp a tak wyglądał  kokpit:

image



Zobacz  także:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1006850,niemozliwe-fizycznie-parametry-trajektorii-ostatniej-fazy-lotu-tu-154

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ponieważ  odezwali się już  oczywiście głupkowaci  hejterzy: nudna -teoria-  i bardzo, bardzo były fizyk Michał Jaworski

to na wszelki wypadek  dla tych i innych glupoli  napiszę:

 - że w  tej  notce chodzi wyłącznie o porównanie głębokości  przepadnięcia  - a więc o  ile metrów  obniży  się samolot od momentu  rozpoćżecia  manewru go-around do  momentu wyrówania  lotu

choćd do głupkowi hejterów i tak to nie dotrze,


Dodatek:

  czarne  skrzynki

 w zależności od ustawionego filtru  mają inny kolor:

imageimage


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka