quwerty quwerty
489
BLOG

Niemożliwe fizycznie parametry trajektorii ostatniej fazy lotu Tu-154; 1.4

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4


 o godz. 6:40:58.5 nastąpiło zwiększenie ciągu oraz zdecydowane ściągnięcie wolantu na siebie. Zdarzyło się to 1187 m od progu pasa, na wysokości 16 m RW i na wysokości 5 m poniżej poziomu lotniska. Nastąpiło to 5 s po komendzie „odchodzimy” i 3,5 s po alarmie RW.”

 Porównałem  parametry  zniżania  i próby  odejścia  na drugi  krąg  w przypadku "katastrofy:  Tu-154  w Smoleńsku  i  Tu-154  w  Norylsku.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B5

Gdyby  rosyjska  załoga Tu-154  wyszkolona  i mająca  aktualne  dopuszczenia  wykonała manewr  przejścia  do wznoszenia  tak szybko   jak nie wyszkolona  i nie mająca  aktualnych  dopuszczeń załoga Protasiuka ,

to lekutko  odeszła  by  na drugi krąg .


Na rysunku  poniżej  zaznaczyłem punkty  wyjściowe  reakcji pilotów (  stery ).

Dodatkowo  niebieską  linią  pokazałem jak by  wyglądała  trajektoria  Tu-154  w Norylsku  gdyby  załoga tamtego Tu-154  wykonała manewr przejścia  do lotu  wznoszącego  tak szybko jak  załoga  Protasiuka.

image

image

Parametry  wyjściowe:

Norylsk rozpoczęcie   odejścia ( ciąg , stery na wznoszenie)  90m  nad  pasem , prędkość 265 km/h, prędkość opadania ok. 7 m/sek;  ciąg  początkowy - ( prawie(mały  gaz - ale  obroty turbiny niskiego ciśnienia 59%  wyraźnie  wyższe niż  w  Smoleńsku

Smoleńsk ( - 5m ( 5m poniżej pasa; 15 m nad  ziemią), prędkość 269 km/h,  prędkość  opadania 6-7 m/sek ,  ciąg  początkowy - mały  gaz

uwaga:  wg  wykresu 49 w raporcie Millera  oraz   Załącznika  do Raportu Millera o godz. 10:40:55  czyli  w odległości ok  1270  m od  początku  pasa  ster wysokości  na chwilę  przestawiono w pozycję -21 stopni po czym  wrócił  do pozycji  -7,2 stopnia i dopiero o 10:40:58 przestawiono  na  pozycję -24,8  stopnia.

image

Uwaga:  w obu przypadkach  ster wysokości  odchylono  o ponad 20 stopni;  charakterystyka  aerodynamiczna  samolotu  Tu-154  jest taka  że  w konfiguracji  do lądowania , szczególnie  przy  małym ciągu  wychylenie  steru  ponad 20 stopni  jest  nieefektywne-  czego obrazem jest  katastrofa w  Norylsku.



Rezultat:

W Norylsku - po 15 sekundach od rozpoczęcia  manewru -pomimo  zwiększenia  ciągu , wychylenia  powierzchni  sterowych  samolot  zderzył się z podłożem w prędkością  opadania 4-5 m/sek

( Na schemacie  zaznaczono  wysokość rozpoczęcia   manewru w  Norylsku  -  90 m , oraz  punkt ten umieszczono w odległości  1080 m- (tyle  samolot przeleciał  w  15  sekund- ) od miejsca  zderzenia...samolotu Tu-154 w Smoleńsku, w ten sposób  można  wizualnie  porównać   trajektorie lotu  obu samolotów )


W  Smoleńsku  samolot błyskawicznie przeszedł na lot  wnoszący  i to  prędkością  wznoszenia  rzędu 6-10 m/sek *)- faktycznie  przeszedł  na wznoszenie- rzędu  kilku metrów na sek, co i tak byłoby  rewelacyjne w porównaniu ze  Smoleńskiem.

*) błąd w  załączniku  do raportu  Laska:

image

wg  tej tabeli  odcinek 60 m Tu-154  przeleciał  w  1,8  sek-   ; wzniósł sie  w tym czasie  o  9,4 m co i tak daje  prędkość  wnoszenia5,2 m/sek.

Uzupełnienie:

image

image



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka