Prof. Paweł Artymowicz - astrofizyk bez żadnej wiedzy praktycznej, przydatnej w kwestiach analizy "katastrofy" w Smoleńsku, usiłuje przygadywać fachowcowi, praktykowi z dziedziny wytrzymałości materiałów i mechaniki,ostatnio pod notką:
https://www.salon24.pl/u/mjaworski/1024133,binienda-story
Wiesław Kazimierz Binienda (ur. 20 sierpnia 1956 w Kole[1]) – polski i amerykański naukowiec, doktor inżynierii mechanicznej, nauczyciel akademicki, profesor i dziekan[a] Wydziału Inżynierii Cywilnej[b] (Department of Civil Engineering) w Kolegium Inżynierii (College of Engineering) University of Akron w Akron w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych (od 2003).
Jest także redaktorem naczelnym kwartalnika naukowego „Journal of Aerospace Engineering” wydawanego przez American Society of Civil Engineers (ASCE)[5], współdyrektorem Gas and Turbine Research and Testing Laboratory w University of Akron (od 2003). Jest autorem licznych publikacji naukowych[6] (w 2012: 79 publikacji, indeks h wynoszący 8[7]), specjalizuje się w inżynierii materiałowej, metodach obliczeniowych w fizyce ciała stałego i ich zastosowaniach w lotnictwie i astronautyce[8] (mechanika pękania materiałów złożonych, analiza elementów skończonych, analiza dynamiczna problemów udarowych, analiza zmęczeniowa, analiza związana z płynięciem materiałów[9]).
Jest laureatem wielu nagród, w tym przyznawanych przez NASA (m.in. NASA „Turning Goals Into Reality Award” w 2004 za udział w badaniach dotyczących poprawy bezpieczeństwa w konstrukcjach silników odrzutowych[10], w tym silnika GEnx[11]) i przez ASCE (m.in. „Outstanding Technical Contribution Award” w 2011 za wybitny wkład w badania inżynieryjne związane z astronautyką[12]). W 2008 American Polish Engineering Association (APEA) uznało go za jednego z najbardziej zasłużonych naukowców amerykańskich polskiego pochodzenia.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Binienda
w opracowaniu :
LsDyna3D Simulations and Analysis of Polish Governmental Airplane TU-154M Crash in Smolensk, Russia, April 10, 2010 Wiesław K. Binienda, Ph.D., F.ASCE
https://blogs.uakron.edu/binienda/files/2014/09/WKB_english_Nov2012.pdf
profesor Binienda wskazał krytyczne niezgodności w raporcie MAK:
1. brak wyraźnej bruzdy w miękkiej glebie po upadku prawie 80 tonowego samolotu

- wniosek jest oczywisty- brak wyraźnej bruzdy świadczy o tym że Tu-154 nie upadł na ziemię w całości.
- domorosły "badacz" katastrof Artymowicz popełnił bzdurną wyliczankę , z której wyszło mu że taki ślad w ziemi po zderzeniu Tu-154 miałby tylko kilkanaście cm głębokości !!
2. profesor Binienda wykazał za pomocą programu LsDyna wykorzystując zwalidowany model , że stopień rozdrobnienia wraku Tu-154 jest nieprzystający do parametrów zderzenia samolotu Tu-154 z podłożem.


Artymowicz naginając fizyke i nie mając wiedzy , którą posiada Binienda wspiera kłamliwą narrację MAK , jakoby rozwałka samolotu w drobny MAK - mogła nastąpic wskutek zderzenia o małej energii ( sformułowanie dra Laska).
***
Uwaga: kwestię brzozy pomijam , gdyż może ona okazać się bez znaczenia dla tej "katastrofy" , a poza tym
nawet gdyby końcówka skrzydła odpadła na brzozie jak w narracji MAK , to nie ma to wpływu na niezgodności krytyczne
omówione w pkt 1 i 2.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka