quwerty quwerty
166
BLOG

Przyganiał Kocioł garnkowi - czyli Artymowicz Biniendzie- "katastrofa" Tu-154.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

  Prof. Paweł  Artymowicz  - astrofizyk  bez żadnej  wiedzy  praktycznej, przydatnej  w kwestiach  analizy  "katastrofy"  w Smoleńsku, usiłuje  przygadywać  fachowcowi, praktykowi  z dziedziny   wytrzymałości materiałów i  mechaniki,ostatnio  pod notką:

https://www.salon24.pl/u/mjaworski/1024133,binienda-story

Wiesław Kazimierz Binienda (ur. 20 sierpnia 1956 w Kole[1]) – polski i amerykański naukowiec, doktor inżynierii mechanicznej, nauczyciel akademicki, profesor i dziekan[a] Wydziału Inżynierii Cywilnej[b] (Department of Civil Engineering) w Kolegium Inżynierii (College of Engineering) University of Akron w Akron w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych (od 2003).

Jest także redaktorem naczelnym kwartalnika naukowego „Journal of Aerospace Engineering” wydawanego przez American Society of Civil Engineers (ASCE)[5], współdyrektorem Gas and Turbine Research and Testing Laboratory w University of Akron (od 2003). Jest autorem licznych publikacji naukowych[6] (w 2012: 79 publikacji, indeks h wynoszący 8[7]), specjalizuje się w inżynierii materiałowej, metodach obliczeniowych w fizyce ciała stałego i ich zastosowaniach w lotnictwie i astronautyce[8] (mechanika pękania materiałów złożonych, analiza elementów skończonych, analiza dynamiczna problemów udarowych, analiza zmęczeniowa, analiza związana z płynięciem materiałów[9]).

Jest laureatem wielu nagród, w tym przyznawanych przez NASA (m.in. NASA „Turning Goals Into Reality Award” w 2004 za udział w badaniach dotyczących poprawy bezpieczeństwa w konstrukcjach silników odrzutowych[10], w tym silnika GEnx[11]) i przez ASCE (m.in. „Outstanding Technical Contribution Award” w 2011 za wybitny wkład w badania inżynieryjne związane z astronautyką[12]). W 2008 American Polish Engineering Association (APEA) uznało go za jednego z najbardziej zasłużonych naukowców amerykańskich polskiego pochodzenia.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Binienda

w opracowaniu :

LsDyna3D Simulations and Analysis of  Polish Governmental Airplane TU-154M Crash in Smolensk, Russia, April 10, 2010 Wiesław K. Binienda, Ph.D., F.ASCE

https://blogs.uakron.edu/binienda/files/2014/09/WKB_english_Nov2012.pdf

profesor  Binienda wskazał  krytyczne  niezgodności  w  raporcie  MAK:

1brak  wyraźnej bruzdy w miękkiej  glebie  po upadku  prawie  80 tonowego  samolotu

image

- wniosek jest oczywisty- brak wyraźnej  bruzdy  świadczy o  tym że  Tu-154  nie upadł  na ziemię w  całości.


- domorosły  "badacz" katastrof  Artymowicz  popełnił  bzdurną  wyliczankę ,  z której  wyszło  mu że  taki ślad  w ziemi po zderzeniu Tu-154 miałby tylko kilkanaście  cm głębokości !!


2. profesor  Binienda  wykazał  za pomocą programu  LsDyna wykorzystując  zwalidowany  model , że  stopień  rozdrobnienia  wraku Tu-154  jest nieprzystający  do parametrów  zderzenia samolotu  Tu-154  z podłożem.

image

image


 Artymowicz  naginając  fizyke i nie mając wiedzy  , którą  posiada  Binienda   wspiera  kłamliwą  narrację  MAK , jakoby rozwałka  samolotu  w drobny  MAK  - mogła  nastąpic wskutek  zderzenia  o małej  energii (  sformułowanie  dra Laska).

***

Uwaga: kwestię  brzozy pomijam , gdyż  może  ona  okazać się  bez znaczenia  dla tej "katastrofy" ,  a poza tym

nawet  gdyby  końcówka  skrzydła  odpadła  na brzozie  jak w narracji MAK , to nie ma to wpływu  na niezgodności  krytyczne

omówione  w pkt  1 i 2.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka