Prof. Paweł Artymowicz - astrofizyk bez żadnej wiedzy praktycznej, przydatnej w kwestiach analizy "katastrofy" w Smoleńsku, usiłuje przygadywać fachowcowi, praktykowi z dziedziny wytrzymałości materiałów i mechaniki,ostatnio pod notką:
https://www.salon24.pl/u/mjaworski/1024133,binienda-story
Wiesław Kazimierz Binienda (ur. 20 sierpnia 1956 w Kole[1]) – polski i amerykański naukowiec, doktor inżynierii mechanicznej, nauczyciel akademicki, profesor i dziekan[a] Wydziału Inżynierii Cywilnej[b] (Department of Civil Engineering) w Kolegium Inżynierii (College of Engineering) University of Akron w Akron w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych (od 2003).
Jest także redaktorem naczelnym kwartalnika naukowego „Journal of Aerospace Engineering” wydawanego przez American Society of Civil Engineers (ASCE)[5], współdyrektorem Gas and Turbine Research and Testing Laboratory w University of Akron (od 2003). Jest autorem licznych publikacji naukowych[6] (w 2012: 79 publikacji, indeks h wynoszący 8[7]), specjalizuje się w inżynierii materiałowej, metodach obliczeniowych w fizyce ciała stałego i ich zastosowaniach w lotnictwie i astronautyce[8] (mechanika pękania materiałów złożonych, analiza elementów skończonych, analiza dynamiczna problemów udarowych, analiza zmęczeniowa, analiza związana z płynięciem materiałów[9]).
Jest laureatem wielu nagród, w tym przyznawanych przez NASA (m.in. NASA „Turning Goals Into Reality Award” w 2004 za udział w badaniach dotyczących poprawy bezpieczeństwa w konstrukcjach silników odrzutowych[10], w tym silnika GEnx[11]) i przez ASCE (m.in. „Outstanding Technical Contribution Award” w 2011 za wybitny wkład w badania inżynieryjne związane z astronautyką[12]). W 2008 American Polish Engineering Association (APEA) uznało go za jednego z najbardziej zasłużonych naukowców amerykańskich polskiego pochodzenia.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wies%C5%82aw_Binienda
w opracowaniu :
LsDyna3D Simulations and Analysis of Polish Governmental Airplane TU-154M Crash in Smolensk, Russia, April 10, 2010 Wiesław K. Binienda, Ph.D., F.ASCE
https://blogs.uakron.edu/binienda/files/2014/09/WKB_english_Nov2012.pdf
profesor Binienda wskazał krytyczne niezgodności w raporcie MAK:
1. brak wyraźnej bruzdy w miękkiej glebie po upadku prawie 80 tonowego samolotu
- wniosek jest oczywisty- brak wyraźnej bruzdy świadczy o tym że Tu-154 nie upadł na ziemię w całości.
- domorosły "badacz" katastrof Artymowicz popełnił bzdurną wyliczankę , z której wyszło mu że taki ślad w ziemi po zderzeniu Tu-154 miałby tylko kilkanaście cm głębokości !!
2. profesor Binienda wykazał za pomocą programu LsDyna wykorzystując zwalidowany model , że stopień rozdrobnienia wraku Tu-154 jest nieprzystający do parametrów zderzenia samolotu Tu-154 z podłożem.
Artymowicz naginając fizyke i nie mając wiedzy , którą posiada Binienda wspiera kłamliwą narrację MAK , jakoby rozwałka samolotu w drobny MAK - mogła nastąpic wskutek zderzenia o małej energii ( sformułowanie dra Laska).
***
Uwaga: kwestię brzozy pomijam , gdyż może ona okazać się bez znaczenia dla tej "katastrofy" , a poza tym
nawet gdyby końcówka skrzydła odpadła na brzozie jak w narracji MAK , to nie ma to wpływu na niezgodności krytyczne
omówione w pkt 1 i 2.