17 obserwujących
661 notek
565k odsłon
188 odsłon

Zagadka klap 36 przy manewrze go-around ; "katastrofa " w Smoleńsku.

Wykop Skomentuj2

  Nie wyjaśniono , nie próbowano dociekać  - dlaczego  załoga  nie przystąpiła do  przestawiania klap  na 28 stopni  - co jest nieodłącznym elementem manewru odejścia na drugi krąg.

  To czynność wykonywana  automatycznie, wyuczona; tak jak  wrzucanie biegu na luz przez kierowcę  przy hamowaniu awaryjnym do zera.

  Tym bardziej , że  załoga  6.04.2010 ćwiczyła  manewr  odejścia  na drugi krąg  i oczywiście  klapy  są wciągane kilka sekund  po  przestawieniu  przepustnicy.

  **

Na tym filmie można zaobserwować , posłuchać jak załoga  wykonuje manewr go-around  - jak się komunikuje. ( na symulatorze)

https://www.youtube.com/watch?v=siWpnfrd3ng

od 3:00

Załoga Tu-154  milczała - albo  zapisy  są zmanipulowane.


Jakieś  pomysły ?


*** Na Zachodzie  badano zachowanie  załóg przy wykonywaniu manewru  go-around;

 badane  załogi ZAWSZE  wykonywały  chowanie klap - w jednej  sekwencji  przy inicjowaniu  manewru .

--InitialisationThe Go-around  initialisation  consists  inapplying TOGA mode, in setting the adequate thrust and in retracting the flaps one step. For  the eleven sessions,  this  initialisation was performed  without  major  difficulties  or  failures  by the  crews:  all  of  them  initiated the  go-around at the  request  ofthe ATC,  all  applied the adequate thrust,  the  TOGA mode,  and  retracted flaps  one step.

 https://core.ac.uk/download/pdf/78385809.pdf


Wykop Skomentuj2
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka