Pod wezwaniem profesora Pawła Artymowicza z Uniwersytetu Toronto; wygłoszona w Jego przytomności.
Nawet bardzo byłego fizyka:
- Michała Jaworskiego
Cytuję:
Na wysokości 10 m nad ziemią samolot miał prędkość pionową bliską zeru co wynika z zapisu parametrów, w tym ustawienia steru wysokości.
Zaś "aktywne działania" to gwałtowne ściągniecie na siebie steru wysokości już po uprzednim "zerwaniu " autopilota i jeszcze wcześniejszym zmniejszeniu prędkości zniżania pokrętłem.
- Ów naprawdę, bardzo , bardzo były fizyk postuluje jakoby załoga Tu-154 - mimo wszystkich błędów, braku wyszkolenia, mocowania się z wolantem ( wskutek owej niewiedzy) mogła bez trudu przejść bezpiecznie na wznoszenie - po prostu kręcąc kółkiem SPUSK- PADJOM czyli OPADANIE- WZNOSZENIE- albo zaczynając kręcenie tak z półtora sekundy wcześniej albo kręcąc bardziej energicznie !!!
Żadne tam zmaganie z wolantem; strata czasu...
Ilustracja:
***
I to w zasadzie wszystko w temacie .
Tylko w uzupełnieniu:
1. Nie wiadomo czy w ogóle używali w trakcie zniżania po ścieżce tego pokrętła; gdyż używanie nie jest rejestrowane.
2. Tego pokrętła nigdy nie używa się na ścieżce.
3. Pokrętło SPUSK-PADJOM stosuje się przy zniżaniu ale z poziomu przelotu do wysokości wyrównania przed wejściem na ścieżkę.
.
4... Jednakowoż - można przy jego użyciu rzeczywiście zadać dość szybką zmianę kąta pochylenia o czym pisałem w notce
https://www.salon24.pl/u/niegracz/956002,analiza-wrazliwosci-modelu-konfabulacji-mak-w-aspekcie-krecenia-kolkiem-i,2
gdzie podałem stosowny przykład z konkretnego lotu.
Analiza"wrażliwości" modelu konfabulacji MAK w aspekcie kręcenia kółkiem i..
***
https://aviaforum.ru/threads/katastrofa-samoleta-tu-154m-b-n-101-vvs-polshi-v-smolenskoj-oblasti-10-04-2010.26710/page-186
Я сейчас позвонил бате, который отлетал на Ту-154 с 1980 по 2006 , он сказал, чтто никто никогда не садился на Ту-154 управляя колесиком Спуск Подъем , да и я этого не видел ни на Ту , ни на Ил . Это бред. Либо автомат , либо директорный режим в штурвальном управлении. Колесиком Спуск Подъем пользуются в наборе и на снижении для изменения вертикальной скорости.
Zadzwoniłem do pilota, który latał na Tu-154 w latach 1980 do 2006; powiedział, że nikt nigdy nie lądował na Tu-154 używając pokrętła SPUSK- PADJOM, czy to były Tu czy Ił. To bzdura.Albo automat albo sterowanie przez pilota za pomocą wolantu.
Pokrętła SPUSK- PADJOM piloci używają w trakcie naboru wysokości albo przy zniżaniu dla zmiany prędkości pionowej.
Przykład użycia pokrętła przy zniżaniu:
с целью занятия высоты 850 метров КВС рукояткой "СПУСК-ПОДЪЕМ" перевел самолет в снижение и увеличил режим работы двигателей.
w celu zajęcia wysokości 850 m D-ca pokrętłem SPUSK-PADJOM spowodował pzejscie samolotu do zniżania i zwiekszył reżim pracy silników
***
Ciąg dalszy ... bzdur i głupot firmowany przez profesora Pawła Artymowicza ... nastąpił
ale o tym - w kolejnej notce
zapraszam.