18 obserwujących
698 notek
580k odsłon
334 odsłony

Nowa hipoteza przyczyny "katastrofy" w Smoleńsku autorstwa byłego fizyka.

Wykop Skomentuj4

 Pod wezwaniem profesora  Pawła  Artymowicza  z Uniwersytetu  Toronto; wygłoszona  w Jego  przytomności.

Nawet bardzo  byłego  fizyka:

-   Michała Jaworskiego

Cytuję:

Na wysokości 10 m nad ziemią samolot miał prędkość pionową bliską zeru co wynika z zapisu parametrów, w tym ustawienia steru wysokości.

Zaś "aktywne działania" to gwałtowne ściągniecie na siebie steru wysokości już po uprzednim "zerwaniu " autopilota i jeszcze wcześniejszym zmniejszeniu prędkości zniżania pokrętłem.


Ów naprawdę, bardzo , bardzo były fizyk postuluje jakoby  załoga  Tu-154 - mimo wszystkich błędów, braku wyszkolenia, mocowania się z wolantem ( wskutek  owej niewiedzy) mogła  bez trudu przejść bezpiecznie na wznoszenie  - po prostu  kręcąc kółkiem  SPUSK- PADJOM  czyli  OPADANIE- WZNOSZENIE-  albo zaczynając kręcenie tak z półtora  sekundy wcześniej albo  kręcąc  bardziej  energicznie !!!

 Żadne tam zmaganie z wolantem; strata czasu...

Ilustracja:

image


***

 I to w zasadzie  wszystko w temacie  .

Tylko w uzupełnieniu:

1. Nie wiadomo czy w ogóle  używali w trakcie zniżania  po ścieżce tego pokrętła; gdyż używanie nie  jest  rejestrowane.

2. Tego pokrętła nigdy nie używa się  na ścieżce.

3. Pokrętło  SPUSK-PADJOM  stosuje się przy zniżaniu  ale  z poziomu  przelotu  do  wysokości  wyrównania  przed  wejściem na ścieżkę.


.

4... Jednakowoż  - można przy jego użyciu rzeczywiście zadać dość szybką zmianę kąta  pochylenia o czym pisałem w notce

https://www.salon24.pl/u/niegracz/956002,analiza-wrazliwosci-modelu-konfabulacji-mak-w-aspekcie-krecenia-kolkiem-i,2

gdzie podałem stosowny  przykład z konkretnego lotu.

Analiza"wrażliwości" modelu konfabulacji MAK w aspekcie kręcenia kółkiem i..

***

https://aviaforum.ru/threads/katastrofa-samoleta-tu-154m-b-n-101-vvs-polshi-v-smolenskoj-oblasti-10-04-2010.26710/page-186

Я сейчас позвонил бате, который отлетал на Ту-154 с 1980 по 2006 , он сказал, чтто никто никогда не садился на Ту-154 управляя колесиком Спуск Подъем , да и я этого не видел ни на Ту , ни на Ил . Это бред. Либо автомат , либо директорный режим в штурвальном управлении. Колесиком Спуск Подъем пользуются в наборе и на снижении для изменения вертикальной скорости.

Zadzwoniłem do pilota, który latał na Tu-154 w latach  1980 do 2006;  powiedział, że nikt nigdy nie lądował na Tu-154  używając pokrętła SPUSK- PADJOM,  czy to były Tu czy Ił.  To bzdura.Albo  automat albo sterowanie przez pilota  za pomocą  wolantu.

Pokrętła SPUSK- PADJOM piloci  używają w trakcie naboru  wysokości albo przy zniżaniu dla zmiany prędkości pionowej.

 Przykład  użycia  pokrętła przy zniżaniu:

  с целью занятия высоты 850 метров КВС рукояткой "СПУСК-ПОДЪЕМ" перевел самолет в снижение и увеличил режим работы двигателей.

w celu   zajęcia wysokości 850 m D-ca pokrętłem  SPUSK-PADJOM  spowodował  pzejscie samolotu  do zniżania  i zwiekszył  reżim pracy  silników

 

***

Ciąg  dalszy ...  bzdur i głupot  firmowany  przez  profesora Pawła Artymowicza  ...   nastąpił

ale o tym - w kolejnej  notce

zapraszam.


Wykop Skomentuj4
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka