18 obserwujących
725 notek
588k odsłon
  247   0

Prof. astrofizyk Artymowicz i jego nie rozumienie najprostszych zdarzeń w realu.

  Tym razem  popłynął na ..benzynie.

cytuję

image

( Uprzedzałem i sugerowałem  poprawienie  tego rażącego błędu ; żeby nie było , że nie..)

image

     Otóż  pokazuję  i objaśniam:

z Okęcia to do Smoleńska  przyleciała  nafta  lotnicza w temperaturze  rzędu  minus 20  stopni ; w trakcie lotu na wysokości  przelotowej  schładza się a przy zniżaniu niewiele się podgrzała gdyż  w Smoleńsku temperatura  była rzędu + kilka stopni  .

Paliwo lotnicze np. JET A1

 ma temperaturę  zapłonu:

- Temperatura zapłonu, min. 38.0ºC

nie łatwo  się zapala.


Łatwo  to zapala  się benzyna  samochodowa  ,

- ma niską temperaturę  zapłonu

Temperatura zapłonu : poniżej minus 10 °C

file:///C:/Users/user/Downloads/Karta_charakterystyki_benzyn%20(1).pdf


**



Przykład- katastrofy bez pożaru:

Np  podobny do Tu-154 Boeing 727, podobne warunki - mgła, podobny czas - rok 2011. 9 stycznia

manewr go-around rozbija się zbocze  wzgórza

ginie 77  osób  , przeżywa 28

Samolot rozbił się nieopodal miasta Urmii. Maszyna leciała z lotniska w Teheranie do miasta Urmia. Piloci podchodzili do lądowania w bardzo niekorzystnych warunkach atmosferycznych – padał śnieg i panowało gęste zamglenie[1]. Za pierwszym razem załodze nie udało się wylądować i postanowili odejść na drugi krąg, tzw. go-around. W czasie tego manewru samolot uderzył w pobliskie wzgórza.

Maszyna roztrzaskała się na wiele części, ale nie doszło do eksplozji ani pożaru[4].

---

Bek Air Fokker F-100 plane crash

Almaty, Kazakhstan
27th December, 2019  samolot tuż po starcie i wzniesieniu  sie na niewielka wysokośc  spada na ziemię
nastepnie sunie i uderza  w domy, 12 osób  ginie;
katastrofa z powodu oblodzenia
-nie było pożaru-   zapewne wpływ miała niska  temperatura  paliwa


https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Iran_Air_277

Türk Hava Yollari Boeing 737-8F2 plane crash

Amsterdam, Netherlands

25th February, 2009

9 ofiar śmiertelnych , 85  rannych


https://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_38

During the impact and short slide over the ground, the nose gear collapsed, the right main gear separated from the aircraft, penetrating the central fuel tank and cabin space, and the left main gear was pushed up through the wing. The aircraft came to rest on the threshold markings at the start of the runway. A significant amount of fuel leaked, but there was no fire.[1] 

- temperatura  paliwa na wysopkości przelotowej  była poniżej minus 40 stopni Celsjusza.


katastrofa DC-8  Oregon

https://www.oregonlive.com/news/erry-2018/12/f6f2763e397514/1978-plane-crash-into-portland.html


***

Profesor Artymowicz  z University of Toronto
gu
bi się w najprostszych  kwestiach a próbuje udawać  eksperta od katastrof  lotniczych.


Uzupełnienie:


image

A  jak  jest  w rzeczywistości ??

  When thefuel temperature on the  B747-400 reaches –37°C, a FUEL TEMP LOW message is activated, and the fuel temperature displayed on the EICAS changes color from white to amber. The 747-400 system automatically defaults to the limit associated with the highest freezing point of fuel approved for use on the 747, which is –37°C for Jet A fuel

http://www.iasa.com.au/folders/Safety_Issues/RiskManagement/cold_fuel.htm


Oczywiscie  w trakcie lotu temperatura  paliwa  potrafi spaść znacznie, znacznie  poniżej minus 20 stopni.

Pan profesor Artymowicz tylko  się  kompromituje.

To Fizyka , w tym termodynamika.

*

Pan profesor gubi się w najprostszych kwestiach:


np. w zblizonej  tematyce  palnośći:

- zapytany kiedyś :

- Czy  elementy konstrukcji kadłuba wykonane z duraluminium są palne?

odpowiedział: - Nie zastanawiałem się nad tym ...

a to wiedza na poziomie ucznia  czy blondynki ; a jak kto nie wie może przecież spytać wujka  google

elementy  z aluminium są  niepalne w normalnych warunkach atmosferycznych


The natural physical characteristics of aluminum and its alloys are such that they do not burn under normal atmospheric conditions nor do they contribute to flame spread or act as a fire accelerant. ...

In fact, the aluminum components melt and run off, giving the appearance of being consumed in the fire.


https://www.asminternational.org/documents/10192/1849770/05917G_TOC.pdf/bc4c5fd0-9a63-4b2c-87b6-89a0b69a7c23


Lubię to! Skomentuj3 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka