20 obserwujących
1067 notek
715k odsłon
  84   1

Bzdury Prokuratury/ Laska/Artymowicza w kwestii go-around i beczki smoleńskiej.

Opinia biegłych Prokuratury

dotycząca  manewru go-around przejścia na wznoszenie

- prędkosci wznoszenia w rejonie brzozy.

http://niezniknelo.pl/NPW/www.npw.gov.pl/dokumenty/TU-154/Wyst%C4%85pienie%20p%C5%82k.%20Ryszarda%20Filipowicza%20na%20konferencji%20w%20dn.%2027.03.2015%20r.pdf

O godz. 8: 40: 55 (według czasu rejestratora ATM QAR),
a więc 1,8 sekundy przed BRL, gdy samolot znajdował się
na bezwzględnej wysokości ok. 20 m pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę
wolantu, czym spowodował wyłączenie stabilizacji podłużnej,
zmniejszenie prędkości opadania oraz przejście na lekkie
wznoszenie z prędkością około 1 m/s
.

sekundę później znów korekta zniżania w dół"


O godz. 8: 40: 56 cytuję : "  nastąpiło zmniejszenie wychylenia steru wysokości
na wznoszenie"


a o 8:40:57 wg biegłych nastąpiło przeciągnięcie samolotu !!

....Nastąpił spadek nośności samolotu.

25. Lot na odcinku między wspomnianymi brzozami trwał
3,26 sekundy, odbywał się po prostej, ze stałym kursem 260o ,

wznosząc się pod kątem 0o50’,

ze średnią prędkością wznoszenia około 1 m/s




Podobne stanowisko  miała Komisja Laska, wg której ( wg  Tabeli 1  Załącznik nr 1)

samolot Tu-154 przeszedł na lekkie wznoszenie...

image

dane o wysokosci radiowej z Tabeli !  Załącznik nr  1...

dopiero przeniesienie  danych na  szkic pozwala zauważyć  bzdury jakie  prezentuje Komisja Laska...

image

wg  "ekspertów" Laska

samolot po utracie końcówki skrzydła na brzozie nagle zaczął się  szybko wznosić  !!

Jak to ?  traci kawałek skrzydła , traci część siły nośnej i przyspiesza wznoszenie ? i to zdecydowanie ?


zauważmy też że po brzozie nastepuje szybki przechył samolotu  czyli  skladowa pionowa  siły nośnej maleje !!!

nie ma tej siły , która miał by wypychać samolot w górę !!!



jak szybko nie wiadomo, ponieważ Komisja Laska  wstawiła bzdurne/sprzeczne  dane : 60 m samolot przelatuje w 1,7 sekundy )

( podczas gdy wcześniej na odcinku ok. 210 m zbliżą się  do ziemi!! - ok. 1,5 m/s względem terenu)

 

- Dlaczego Komisja  Laska skonfabulowała to nagłe wnoszenie za brzozą ?

 zamieścili  bzdurne dane- w szczególnosci wysokość radiową  zmierzona gdy fale radiowe wysyłane były ..w  bok przy przechyleniu  samolotu o 90 stopni!!!

aby  samolot Tu-154 mógł po zderzeniu z brzozą wykonać beczkę !!!

jak to wg narracji MAK

musiał więc papierowo ( papier  jest cierpliwy )  wznieść się na co najmniej 15 m

bo inaczej ...

... to zaczepił by skrzydłem o ziemie i nie byłoby  przekręcenia  się na plecy jak wg narracji MAK.

a samolot zderzył by sie ziemią znacznie wcześniej

image

podobna przy 2 m/s


Inaczej mówiąc:

 Komisja Laska robiła  nie tyle wszystko

 co znacznie więcej

by uwiarygodnić  kłamstwa MAK.


***


ekspert od  awionetek i amatorski badacz  katastrof   bloger You-know -who


załatwił to inaczej

na zasadzie  deus ex machina

po prostu w swych prestidigitatorskich wyliczankach beczki

założył że  w momencie zderzenia z brzoza samolot  miał prędkość   wznoszenia  6,5 m/s !!!!

cytuję

. Samolot wznosi się w rekonstrukcji z użyciem metody nr. 5 z prędkością Vz = +6 m/s w stosunku do pasa, a ok. +3 m/s względem terenu. Dokładnie takie założenia robiłem (gdyż były konieczne do zgodności z faktami za brzozą) dokonując dokładnej rekonstrukcji trajektorii za brzozą. Również rekonstrukcja MAK podaje taką wartość Vz, w odróżnieniu od niektórych innych prób specjalistów u nas w kraju.  Niezależne rekonstrukcje trajektorii przed i za brzozą zszywają się gładko na brzozie, nie ma żadnej rozbieżności vz. Dla mnie to bomba!


Początkowo, kąt natarcia na urwanej końcowce skrzydła wynosił bowiem tyle, co pochylenie (pitch, ~13 stopni) powiększone o kąt umocowania skrzydła względem kadłuba, w tym miejscu skrzydła prawie dokładnie zerowy, a pomniejszone o kąt wznoszenia samolotu,

początkowo vz~6.5 m/s

skąd to wziął ?

- z sufitu

****


popatrzmy jeszcze na geometrię  - położenie samolotu względem podłoża przy domniemanej trajektorii lotu.

imagetak naprawdę wg  konfabulowanych danych Artymowicza

 Tu-154 musiał by wyrosnąć spod ziemi


**

Najlepiej gdyby Lasek, biegły Prokuratury i Artymowicz publicznie wyjaśnili dlaczego  ich dane odnośnie prędkości wnoszenia przy brzozie różnią się 6  czy 3   razy od siebie - a podobno wspierają jedną  narrację;

może redaktor Brzoza ... tj. Świerczek by takie spotkanie zaaranżował

 a może kto inny;

opinia publiczna z pewnością jest  zainteresowana  wyjaśnieniem  tej kwestii.


a tu prestidigitatorska notka blogera You-know-who


"you-know-who
fizyk, pilot z licen. FAA i TC

...Nazywam się Paweł Artymowicz"

https://www.salon24.pl/u/fizyka-smolenska/415202,23-beczka-smolenska-i-rodzaj-obrotu-metodologia





Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale