Dziwne , że Podkomisja nie wpadła na to by go wykonać;
ale nic straconego
można to szybko i łatwo zrobić;
upiecze się dwie pieczenie na jednym ogniu:
1. udowodni się fałszerstwo dokonane przez MAK/LaSKA
2. uciszy się tak liczna w Polsce grupę zwolenników narracji rosyjskiej w sprawie śmierci Prezydenta i osób na pokładzie Tu-154 w Smoleńsku
-Chodzi o manewr go-around:
fałszerze rosysjscy w (jednak) pospiechu nie ustrzegli sie błędów i tak sfałszowali parametry ostatnich sekund lotu aby zwalic wine na polskich pilotów.. że nie zauważyli że trajektoria jest fizycznie niemożliwa !
jak to słusznie już dawno zauwazył bloger Kaczazupa:
" gdyby zeszli tak nisko do jaru to samolot nie przeszedł by na wznoszenie"
to oczywiste
wynika z możliwości samolotu Tu-154 i praw fizyki Newtona
inna grupa fałszerzy z MAK przesadziła z kolei w przyspieszeniu zapisów rozmów w kabinie w rezultacie czego wysokości 50...40..30...20 wypowiadane są średnio co 1 sekunda a między 30 a 20 m jest tylko 0,7 sekundy odstępu !! z czego wynika- jak łatwo obliczyć- że zniżali by się do ziemi w tempie 14 m/s ( 11 m/s bezwzględna prędkość zniżania; oczywiście przy takiej prędkosci zniżania nie było by żadnych szans na przejście na wznoszenie
ODPOWIEDŹ ZESPOŁU MACIEJA LASKA
W wyniku rozpoczęcia przez załogę manewru odejścia na drugi krąg (zwiększenie mocy silników i wychylenie steru wysokości) samolot zaczął się wznosić.
Z uwagi na bardzo małą wysokość rozpoczęcia tego manewru
(12,5 m względem ziemi)
oraz ukształtowanie terenu, samolot pomimo rozpoczęcia wznoszenia leciał równolegle do wznoszącego się terenu
eksperyment można wykonać dwojako:
1. na symulatorze ..samolotu Boeing727 ( bardzo podobnego - wręcz bliźniaczego z 3 silnikami w ogonie) o nie gorszych właściwosciach aerodynamicznych)
są dostępne aktualnie takie symulatory w USA
2. wykonując próby manewru go-around - jak wg parametrów wyjściowych Tu-154 w Smoleńsku i mierząc głębokość przepadania
( nie chodzi o eksperyment taki z jak z Tu-154 102 - tam sprawdzano tylko działanie przycisku "uchod " )
np.Boeing 727 VIP Private Jet Charters
Boeing 727 Hourly Charter Rates
One-Way Round-Trip
$25,000 - $30,000
$22,000 - $27,500
nie są to makabryczne koszty nie do przeskoczenia
w sprawie tak ważnej dla polskiej racji stanu
a może jest gdzieś jeszcze dostępny Tu-154 ? najlepiej te próbę zrobić na Tu-154.
**
gdy napisałem o tym pomyśle natychmiast była kontra z grupy a la Olgino
tylko że oblot Tu-154 102
dotyczył czegoś innego
Zdaniem płk. Edmunda Klicha, który był polskim przedstawicielem akredytowanym przy badającym katastrofę Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym (MAK), eksperyment na tupolewie ma m.in. wyjaśnić,
czy załoga użyła systemu automatycznego przerwania podejścia i odejścia na bezpieczną wysokość.
uczestniczył w nim m.in. wiceszef komisji płk Mirosław Grochowski.
... minister SWiA Jerzy Miller, który przewodniczy pracom polskiej komisji mówił, że nie zakończą się one dopóki nie zostanie przeprowadzony eksperyment.
to ten sam Edmund Klich zamieszany w manipulacje przy eksperymencie na symulatorze w Moskwie w lipcu 2010 roku!!!
już wtedy fałszerstwo MAK mogło zostać wykryte !!
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1265314,jak-ruscy-falszerze-zmanipulowali-klicha-w-eksperymencie-go-around-w-moskwie
odezwał się tez w tej kwestii profesor Paweł Artymowicz z University of Toronto, który po godzinach wspiera kłamstwa MAK
co miał do powiedzenia ?