Bechtir to guru wśród rosyjskich specjalistów odnosnie aerodynamiki i pilotowania samolotów pasażerskich , w tym Tu154;
autor i współautor podręczników w tym zakresie.
np.
МИНИСТЕРСТВО ТРАНСПОРТА РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
ФЕДЕРАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
УЛЬЯНОВСКОЕ ВЫСШЕЕ АВИАЦИОННОЕ УЧИЛИЩЕ
ГРАЖДАНСКОЙ АВИАЦИИ (ИНСТИТУТ)
ОСОБЕННОСТИ ВЫПОЛНЕНИЯ ПОЛЕТОВ
САМОЛЕТА ТУ-204-300 В ОСОБЫХ СЛУЧАЯХ
Ульяновск 2010
ББК
Особенности выполнения полетов самолета Ту-204-300 в особых случа-
ях : учеб. пособие / сост. В. П. Бехтир. – Ульяновск : УВАУ ГА(И), 2010. –
101 с
Ale w tym podręczniku znalazłem błąd w formule do wyliczenia głębokości przepadania
owa formuła na rysunku niżej:

chodzi o ten wzór:

gdzie:
deltaH = głebokośc przepadania
Vy = prędkość pionowa w m/s
Ny - przeciażenie pionowe
g - przyspiesznie ziemskie=9,81m/s2
podstawiamy dane ; przyjmujemy przeciążenie pionowe 1,25g (1,25)

obliczamy:

głębokość przepadania 5,1m
Oczywiście wynik błędny gdyż dla prędkości początkowej manewru go-around 5 m/s
głębokość przepadania to ok. 20 m.
I jeszcze parę wyników wg wzoru z Podręcznika Bechtira
dla innych prędkości początkowych:

dopiero dla prędkosci pocz. zniżania 10 m/s głębokość przepadania wg tego wzoru- błędnie- wychodzi na 20m.
Zapewne jest to błąd redakcyjny gdyż w Poradniku dot. aerodynamiki i pilotowania Tu-154 tego wzoru na analogicznym
schemacie jak dla samolotu Tu-204 już nie ma:

Redaktor i korekta puścili ten błąd...
w podręcznika Bechtira dot samolotu . Tu-154 znajdziemy na innym rysunku prawidłowe głębokości przepadania:
przy 5 m/s będzie to 20 m

**
Wnioski:
1. Jak widać jestem niezłym znawcą tematu-
znaleźć błąd w pracy sygnowanej przez guru rosyjskich ekspertów lotniczych !!
potrafiłem tylko ja!
a wielu w tym eksperci czytali poradniki Bechtira...
2. Jak widać nie zawsze to co sygnowane jest przez Najlepszych Ekspertów jest prawidłowe.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka