quwerty quwerty
512
BLOG

Rozpad kadłuba Tu-154 a fizyka - "katastrofa" w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Nie jest fizycznie możliwe, aby takie  rozdrobnienie kadłuba samolotu nastąpiło wskutek "zderzenia  o małej energii".


Porównajmy  stan kadłuba samolotu  MD-83 Atlasjet Flight 4203 po katastrofie w Turcji w prowincji Isparta. Samolot ten ma masę własną ok. 33 tony a startową ok. 62 tony;  to duży samolot  , który może zabrać do 165 pasażerów.

Roztrzaskał się on o szczyt łagodnie schodzącej w dolinę góry (na wysokości ok. 1670 m n.p.m.) i przełamał na dwie części – tył pozostał wyżej, a kadłub spadł 150 m w dół zbocza.

Miejsce katastrofy znajduje się 12km od lotniska, samolot wykonywał krąg  w trakcie  schodzenia  do lądowania,w tym momencie  jego prędkość musiał byc rzędugrubo  ponad 300km/godz, gdyż w tym momencie samolot jest w końcowej  fazie zmniejszania prędkości  przed wejściem na ścieżkę a mechanizacja skrzydła nie jest jeszcze w pełni wysunięta( brak dostępnego raportu stąd  nie ma konkretnych danych).

 Jak to pokazano  na  zdjęciu  niżej samolot zaczepił  o szczyt wzgórza, zapewne  odpadł ogon i kadłub ze skrzydłami zwalił się dość stromo  i uderzył o podłoże pochylony  dziobem w dół
.\

image


Parametry zderzenia z podłożem musiały być ostrzejsze  niż w Smoleńsku.

Przyjmijmy  ostrożnie, że w momencie zderzenia samolot w momencie  zderzenia  miał prędkość poziomą ok. 300 km/godz a opadania  ok.30m/sek. I co  zostało z kadłuba ?

image


Uderzył najpierw  dziobem,  co obrazuje to zdjęcie: kokpit totalnie  zniszczony.

image


Tu odcinek  kadłuba zmiażdżony wskutek zderzenia:

image

....jednak fotele  w znacznie  lepszym stanie  niż te w Smoleńsku.


a sam kadłub w nieporównywalnie lepszym stanie.

image


 Tak to się  właśnie  odbywa  przy zderzeniach o małej energii.

No tak , powie ktoś,  ale Tu-154 upadł w pozycji odwróconej  a ciężki centropłat  zmiażdżył kadłub; ale czy mógł zmiażdżyć cały ?

Popatrzmy na kadłub  Tu-154 w pozycji jak wg narracji MAK:

image

Jest spory odcinek kadłuba , który na pewno nie byłby miażdżony  przez centropłat;także nie przez  ogon, bo przekrój  części ogonowej  - prawie kołowy  świadczy, że  ogon oddzielił się  wcześniej ; tak więc  wskazany  na zdjęciu  odcinek  kadłuba powinien zachować się   w pełnym przekroju i wyglądać podobnie jak odcinki kadłuba samolotu MD-83 po katastrofie w Turcji - gdyby "katastrofa"  Tu-154 miała przebieg taki jak wg narracji MAK/Laska.


Film o katastrofie  MD-83:

https://www.youtube.com/watch?v=sXJtZL85Tks










quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka