Nie jest fizycznie możliwe, aby takie rozdrobnienie kadłuba samolotu nastąpiło wskutek "zderzenia o małej energii".
Porównajmy stan kadłuba samolotu MD-83 Atlasjet Flight 4203 po katastrofie w Turcji w prowincji Isparta. Samolot ten ma masę własną ok. 33 tony a startową ok. 62 tony; to duży samolot , który może zabrać do 165 pasażerów.
Roztrzaskał się on o szczyt łagodnie schodzącej w dolinę góry (na wysokości ok. 1670 m n.p.m.) i przełamał na dwie części – tył pozostał wyżej, a kadłub spadł 150 m w dół zbocza.
Miejsce katastrofy znajduje się 12km od lotniska, samolot wykonywał krąg w trakcie schodzenia do lądowania,w tym momencie jego prędkość musiał byc rzędugrubo ponad 300km/godz, gdyż w tym momencie samolot jest w końcowej fazie zmniejszania prędkości przed wejściem na ścieżkę a mechanizacja skrzydła nie jest jeszcze w pełni wysunięta( brak dostępnego raportu stąd nie ma konkretnych danych).
Jak to pokazano na zdjęciu niżej samolot zaczepił o szczyt wzgórza, zapewne odpadł ogon i kadłub ze skrzydłami zwalił się dość stromo i uderzył o podłoże pochylony dziobem w dół.\
Parametry zderzenia z podłożem musiały być ostrzejsze niż w Smoleńsku.
Przyjmijmy ostrożnie, że w momencie zderzenia samolot w momencie zderzenia miał prędkość poziomą ok. 300 km/godz a opadania ok.30m/sek. I co zostało z kadłuba ?
Uderzył najpierw dziobem, co obrazuje to zdjęcie: kokpit totalnie zniszczony.
Tu odcinek kadłuba zmiażdżony wskutek zderzenia:
....jednak fotele w znacznie lepszym stanie niż te w Smoleńsku.
a sam kadłub w nieporównywalnie lepszym stanie.
Tak to się właśnie odbywa przy zderzeniach o małej energii.
No tak , powie ktoś, ale Tu-154 upadł w pozycji odwróconej a ciężki centropłat zmiażdżył kadłub; ale czy mógł zmiażdżyć cały ?
Popatrzmy na kadłub Tu-154 w pozycji jak wg narracji MAK:
Jest spory odcinek kadłuba , który na pewno nie byłby miażdżony przez centropłat;także nie przez ogon, bo przekrój części ogonowej - prawie kołowy świadczy, że ogon oddzielił się wcześniej ; tak więc wskazany na zdjęciu odcinek kadłuba powinien zachować się w pełnym przekroju i wyglądać podobnie jak odcinki kadłuba samolotu MD-83 po katastrofie w Turcji - gdyby "katastrofa" Tu-154 miała przebieg taki jak wg narracji MAK/Laska.
Film o katastrofie MD-83:
https://www.youtube.com/watch?v=sXJtZL85Tks
Komentarze