W skład Trupy wchodzili ( wchodzą ?):
Guru: bloger You-know-who ( prywatnie astrofizyk Paweł Artymowicz)
Expert: bardzo były fizyk - Michał Jaworski
Fizyk: Jaki-taki
Technik ( z zamiłowania) : Nudna-teoria
Pozostali Krzykacze: Syzyf, Piekielny
Od lat zajmowali się na Salonie propagowaniem narracji MAK i potępianiem w czambuł głosów krytycznych wobec MAK i raportu Laska;
gdyby robili to choć w miarę rzeczowo - no to ich prawo do prezentowania i uzasadniania swych poglądów.
Jak pokazałem w wielu notkach była to jednak zasadniczo hucpa propagandowa, wsparta manipulacjami , opiniami niezgodnymi z .. Fizyką !!!!
W tej notce pokaże to jeszcze raz na przykładzie wymiany zdań na temat palności - czy nie palności - elementów konstrukcji samolotów takich jak wręgi, podłużnice, blachy pokrycia ( w tym elementów samolotu Tu-154) wykonanych z duraluminium- bo jest to tak ewidentne , że nawet humanista to ogarnie.
Kiedyś napisałem proste, jednoznaczne , zgodne z fizyką, wiedzą sprostowanie w związku z komentarzem internauty , który napisał : " elementy kadłuba samolotu spaliły się w pożarze"
- napisałem : " nie- spaliły ,a stopiły".
Wtedy w roku 2011 zostałem "zaatakowany" przez propagandzistów smoleńskich , że piszę bzdury ,nie znam się, nie chodziłem do szkół albo zostałem z nich wyrzucony etc.
Podobnie było na Salonie 24 na blogu You-know-who , Pawła Artymowicza , do którego zwróciłem się, aby przeciął te bzdury wypisywane pod jego notką.
Gdyby bzdury o rzekomej palności elementów z aluminium pojawiły się w zasobach dra Artymowicza
UofT - University of Toronto- choćby w komentarzach , musiał by je natychmiast usunąć.
Ale na Salonie jego hobby to propagowanie narracji MAK, za wszelką cenę.
Pokazuję i objaśniam jak się sprawa ma cała:
Reakcja aluminium na pożar:
Obecnie jest to powszechnie akceptowany i udowodniony fakt, że elementy z aluminium są niepalne.
(1) Jak w przypadku większości proszków metalicznych , proszek aluminiowy łatwo się zapala i dlatego jest niebezpieczny w użyciu. Zachowanie proszku w zetknięciu z ogniem jest całkowicie różne niż elementów z aluminium , które pokryte sa naturalną warstewką tlenków.
Żelazo w czystym tlenie zapala się łatwiej niż aluminium
-ale czy z tego powodu ktoś powie, że stal jest palna ?
Testy pokazały , że w czystym tlenie , i przy ciśnieniu 1013 bar temperatura zapłonu aluminium wynosi ponad 1000 C wyższej niż inne powszechnie używane metale jak np. żęlazo- 930 C czy 900 stopni C w przypadku cynku.
Aluminium only burns by itself if the temperature attains its boiling point (3073 °C)
Duraluminium nigdy nie zapali się w realnym pożarze, np . pożarze samolotu...
Aluminium only burns by itself if the temperature attains its boiling point (3073 °C)
- ponieważ stopione aluminium zapali się dopiero w temperaturze wrzenia to jest 3073 °C
Po takich wpadkach Trupa Propagandowa Pawła Artymowicza - gdyby miała trochę przyzwoitości - winna zniknąć z przestrzeni publicznej .
------------------------
Dodatek:
Z forum Katastrofa w Smoleńsku:
jamnik_belial 18.11.11, 09:50
niegracz: nawet nie potrafisz przyswoic prostej informacji
> ze wyroby z duraluminium sa niepalne na powietrzu\
> jamnik_belial napisała:
A po co mam przyswajać taką bzdurę? To jest problem twojego niezrozumienia jak się pali taki samolot, więc ty sobie z tym problemem radź.
------------------------------------------------------------------------------------------
Komentarze