quwerty quwerty
325
BLOG

Lot samolotu bez 1/3 skrzydła i kręcenia beczki - Smoleńsk porównawczo c.d.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

image

image

image

Ten F16 -utracił kawał skrzydła , prawie  połowę  rozpiętości  - więcej niż 1/3 powierzchni, wylądował


The pilot of this F-16C flew 100 miles with half his right wing missing after a midair collision with of the fighter jet over Kansas on Oct. 20, 2014. He landed safely at his base in Tulsa, Okla.
U.S. Air Force

https://eu.usatoday.com/story/news/2015/02/20/f16-jets-collision-wing-sheared-landing/23758769/


Dwa F16  zderzyły się w powietrzu.


- Oczywiście, będą tacy którzy  dokładnie wyliczą korzystając z wzorów  z aerodynamiki  i  zaawansowanej matematyki , że  ten F-16 winien  był wykręcić szybką beczkę  i spaść na ziemię.

Pilot nie znał wzorów,

** 

Omawiany  wczesniej  w innej notce  przypadek  samolotu  Cessna  Citation:

   Szybka  beczka kręcona  przez  ogromny  i ciężki samolot, dodatkowo w konfiguracji z wysuniętymi klapami w wyniku utraty  ok. 30%  rozpiętości skrzydła jest mało prawdopodobna.

Pisał  o tym dr Berczyński:

https://www.salon24.pl/u/pmk/485963,dr-inz-waclaw-berczynski-o-hipotezie-polbeczki


A tak w rzeczywistości przebiega takie zdarzenie,  gdy samolot traci nagle i  to ok.38%  rozpiętości  skrzydła-  odpadł kawał  skrzydła o długości  2,6m.image

Oczywiście  fizycy  smoleńscy potrafili by dla tego samolotu - Cessna Citation -dokonać bardzo  zaawansowanych obliczeń  i pokazać ,  że ten samolot  , który zderzył się na wysokości  210 m nad ziemią z liną odciągową  masztu ,musiałby po utracie aż  38%  skrzydła natychmiast  wykonać szybkie obroty  i spaść na ziemię.

Owszem spadł , ale  dopiero po 42 sekundach i po przeleceniu 3,1 km.

image

Tu  droga samolotu  w uproszczeniu  jest pokazana  z boku, aby pokazać  kąt lotu względem  ziemi; w rzeczywistości  samolot  leciał po łuku.

image

 tu  rysunek  z  opisu  katastrofy:  samolot  po oderwaniu  końcówki  skręcał  w lewo  od  kierunku  podejścia  i leciał " w głąb rysunku."


I dodatkowy  cios dla fizyków smoleńskich, ten lekki samolocik   o masie startowej  6,8 tony  wyrzeźbił  w podłożu impact crater( bruzdę ) o głębokości  46 cm, długości 14m i szerokości 2,7m; gdy tymczasem bloger  You-know-who  (astrofizyk Paweł Artymowicz)  wyliczył, że  Tu-154  o masie  prawie 80 ton wyryłby  bruzdę o głębokości  zaledwie kilkunastu centymetrów.

Samolot  uderzył  o ziemie  z prędkością  podobną  jak Tu-154, rzędu  280 km/godz;  piloci  zwiększyli  moc silników   próbując  utrzymać go w locie  i samolot  przyspiesza.

https://flightsafety.org/ap/ap_oct97.pdf


Parametry  samolotu  Cessna - prędkość max. 746 km/h !! Odpadnięcie skrzydła  przy V ok. 240km/h;  stosunek Vmin/Vmax podobny jak dla Tu-154,

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka