quwerty quwerty
290
BLOG

Klinem Jaworskiego w raport Laska - przełom skrzydła - niezgodność z fizyką.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Pokażę to obrazkowo:

image

Odwińmy  myślowo  zawinięty  kawałek  blachy duraluminiowej - poszycia skrzydła samolotu Tu-154;

 powstałby z tego  smukły wysunięty  jęzor materiału.

  Jak przebiegałoby hipotetyczne  zderzenie z brzozą ?

image


Widac  że  stan  przełomu  skrzydła nie odpowiada narracji MAK/Laska.

Zwijanie  blachy mogło by nastąpić  tylko przy innym kierunku   działania siły i nie tak dynamicznym działaniu.

image

Jakim cudem  jęzor  blachy  został zawinięty przy  zderzeniu z pniem brzozy  w  ciągu 0,0013 sekundy ?

 W zdarzeniu  rzeczywistym blacha został by "ucięta"  :

image


Ucięta  końcówka  mogła by wyglądac  np. tak jak ta końcówka mysliwca F-4 Phantom

image

( ucięta przy  małej prędkości)

***


Wybuch ?

 O ile nastąpiłby w pewnej odległości  od  " jęzora" wtedy podmuch mógłby  zawinąć  blachę.

image


Natomiast  nie jest fizycznie możliwe aby takie wywinięcie  materiału nastąpiło  wskutek zderzenia z brzozą.;

mgr fizyki Michał Jaworski postuluje ,  że takie  wywiniecie  mogło spowodowało  działanie  "klina" - choć nic więcej na ten  temat nie  przedstawił.


Zachęcam go do przedstawienia  swojej  wersji  także ilustrowanej dla łatwiejszego odbioru przez szeroki krąg odbiorców; miejmy nadzieję,  że wesprze go obliczeniami  prof. Artymowicz - wtedy  byłaby to kompletna  notka prezentująca  stanowisko strony Makowsko? Laskowskiej. Czy włączy się  swą wiedzą  i doświadczeniem inż. Maciaszczyk ? ... oby.


Gdyby zdarzenie to przebiegało tak jak wg narracji MA/Laska

to żadnych zawinięć  materiału, loków by nie było

a  ten fragment  wyglądał by mniej więcej tak:

image

a to dlatego że  przy tych szybkościach odkształcania i kierunku  działania siły, blacha poszycia pękała by  udarowo , byłaby tak jakby odcinana przez  pień  brzozy.


**************


z notki:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/875578,loki-powybuchowe-a-przelomy-pozderzeniowe-katastrofa-w-smolensku

https://www.salon24.pl/u/niegracz/875578,loki-powybuchowe-a-przelomy-pozderzeniowe-katastrofa-w-smolenskuimage

A  to  "loki" pozderzeniowe:  -  skrzydło Boeinga  737  po zderzeniu przy starcie  z  ATR-42  ( prędkość  ok.66m/sek)

http://www.jacdec.de/2016/05/11/2016-04-04-batik-b737-800-and-atr-42-major-ground-collision-at-jakarta/


image


image

I kolejne  "loki" po zderzeniowe   powstałe  wskutek   zderzenia w locie   dwóch  C-47  ( ciekawostka  ten  C-47  utracił  praktycznie  fragment  skrzydła procentowo podobny jak Tu-154  w  Smoleńsku  , wylądował  bezpiecznie, nie wykonał szybkiej  beczki)


image

A tu  "loki" po zderzeniowe: Tu-154  -Soczi.


i jeszcze  inne skrzydło:

...

image

..w trakcie  utylizacji

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (4)

Inne tematy w dziale Polityka