Nawet w katastrofach o ostrzejszych parametrach zderzenia z ziemią - rejestrator K3-63-jakoś znajdowano.
W tym przypadku nie... choć na przeszukiwanie wrakowisko wysłano setki funkcjonariuszy, choć rzeczywiście przekopywano miejsce "katastrofy" metr po metrze..
.. zapewne dowodzący akcją wiedzieli dobrze czego szukano - i w ten sposób rejestrator K3-63 zniknął z miejsca "katastrofy".
nie było pożaru i w zderzeniu o małej energii ten rejestrator z pewnością przetrwał by - nawet jeśli byłby uszkodzony.
Katastrofa Tu-134 w roku 1966;
lot próbny w rejonie lotniska Czkałowskij, okolice Moskwy
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%A7%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%BC
W trakcie lotu próbnego na wysokości 10 km, i prędkosci 0,86 Macha pilot wykonywał ostry zakręt i utraciła panowanie nad maszyną, którego już nie odzyskano..
... samolot spadł i rozbił się
При вскрытии бортового самописца было выявлено, что участок с последними данными полёта оказался засвечен, а регистратор полётных данных К-3-63 оказался незаряжен
Rejestrator K-3-63 odnaleziono w szczątkach maszyny
ale okazało się , że nie był załączony i nic się nie nagrało.
Szczątki samolotu; ilustracja przy artykule na stronie rosyjskiej ( nie ma pewności czy z tej katastrofy)
..
Inny przypadek:
Katastrofa Tu-124 pod Dniepropietrowskiem
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-124_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC
на скорости 950 км/ч под углом около 70—75° и с левым креном врезался в кукурузное поле
samolot zderzył sie z podłożem z prędkością 950km/h
Однако на параметрическом регистраторе (К3-63) записи отсутствовали[2].
na rejestratorze K3-63 brak było zapisów...
P.S. Ponieważ pracownik naukowy (sic) bloger Obserwator 22 zamieścił głupią uwagę, jakoby ilość moich notek obniżała ich wartość !!
- wyjaśniam:
-ilość notek jest bezpośrednio zależna od ilości manipulacji i kłamstw MAK, manipulacji i kłamstw komisji Laska, wątpliwości związanych z tą "katastrofą".
jak widać ciągle można znaleźć nowe przesłanki wskazujące że narracja MAK/Laska jest kłamstwem.
..............
Rejestrator analogowy jest trudny do podrobienia- zapis elektroniczny stwarza rózne mozliwosci ..
.. np.
Symulator lotu jako możliwe źródło "rzeczywistych"danych z lotu-"katastrofa" Tu-154.
Takie oprogramowanie istnieje.
Można uzyskać dane identyczne jak z prawdziwego lotu.
Potem te dane można przedstawić i analizować jak z prawdziwego lotu.
Albo dołączyć fragment i będzie nie do rozróżnienia.
https://sourceforge.net/projects/fs-recorder-and-analyzer/
Flight Simulator Recorder and Analyzer
The Flight Simulator Quick Access Recorder and Analyzer
his is an add-on for Lockheed Martin’s Prepar3D(R) simulation software. It is a standalone application which should be run together with the flight simulator.
This is a powerful flight data recorder which can display 'live charts' of the simulator variables during flight. This software has no analogue in the flight simulator add-ons world. It allows observing many important flight parameters in real time. The most direct way to use this program is to determine the g-load at touchdown during landing. Other graphs allow you to see aerodynamics characteristics and deflection of control surfaces of the aircraft. In addition, you can record the flight parameters to a file on disk for subsequent analysis in such program like Microsoft Excel.
To przykład;
Rosjanie na pewno mają podobne - albo zapewne lepsze, bardziej wyrafinowane.
można zamienić fragment czy fragmencik
pisałem o tym w notce:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/936287,symulator-lotu-jako-zrodlo-rzeczywistych-danych-z-lotu-katastrofa-tu-154