AgnieszkaZet AgnieszkaZet
375
BLOG

Kalkomania

AgnieszkaZet AgnieszkaZet Kultura Obserwuj notkę 13

Natasza Urbańska, Borys Szyc, Jerzy Bończak i cała otoczka  - to wszystko niepotrzebne. Zakończeniu odebrałabym ze trzy minuty. Ona go słyszy, szuka, zauważa. Dość. Cięcie. Lista płac.

Wątek Adama Ferencego, tego Rosjanina  z bródką  i Daniela Olbrychskiego zbyt łopatologiczny, ale skoro młodzież w wieku gimnazjalno-licealnym na film prowadzona była, łopatologia wskazana, by nie rzec: konieczna.

Ksiądz Skorupka, szyfranci i Bogusław Linda OK. I patetyczne sceny, i muzyka Krzesimra Dębskiego, i okrzyki Urra!  także. I szarża kawalerii. Serce rośnie.  To do mnie przemawia.

***

 Belweder? Widzę tłumy przed Pałacem Prezydenckim po 10 kwietnia. Ossów? Wyobraźnia przywołuje projekt pomnika (wykonany!) i skandal z sierpnia 2010.

Entuzjazm Polaków wstępujących do wojska, potem stosy ciał prowokują pytania. Po co?  W imię czego? Wiem, kto dziś odpowie, wiem też, kto wzruszy ramionami i wyśmieje. Tak. Mam swoją odpowiedź. Może to ona właśnie potrafi wycisnąć spod powiek łzy nawet na takim filmie ?

 

Coś ze mną nie tak. Ktoś  próbuje nasycić  barwami czarno-białą rzeczywistość Polski, w której żyję.

Coś ze mną zdecydowanie nie tak.

moja wyobraźnia
to kawałek deski
a za cały instrument
mam drewniany patyk

uderzam w deskę
a ona mi odpowiada
tak - tak
nie - nie
[...]

uderzam w deskę
a ona podpowiada
suchy poemat moralisty
tak - tak
nie - nie

Herbert (może i oklepany, ale jaki mocny!)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura