piko piko
597
BLOG

11.11. kilka zdjęć i parę zdań

piko piko Kultura Obserwuj notkę 16

Byłem na Marszu Niepodległości. Co prawda tę rocznicę świętowałem 7.10. kiedy to Rada Regencyjna (książę Zdzisław Lubomirski, arcybiskup Aleksander Kakowski i ziemianin Józef Ostrowski) proklamowała niepodległość.
11.11.1918 Rada przekazała działające struktury państwa  Józefowi Piłsudskiemu z powodu groźby dezintegracji wynikającej z działań bolszewików na Lubelszczyźnie.


Dziś chciałem być z tymi, którzy widzą Polskę jako państwo narodowe mające dobro swoich obywateli za cel podstawowy. 


O 14 byłem pod „zegarem długu”. Na zapleczu dawnej „Cepelii” jakieś ludki obalały gorzałę, coś tam pokrzykiwały, odpala racę. Jak to na każdej masowej imprezie jest widoczny i taki folklor.

image

Przed 14 ludzie się zbierają.

image

Typowi polscy faszyści

image


Tak zwana „patelnia” czyli wejście do przejścia pod rondem Dmowskiego, metra i kolejki średnicowej. Tu spotkałem się z Markiem Tomaszem, Gizem z salonu24 i ich przyjaciółmi.

image

Nasza grupka z transparentem „My z Lepszej Zmiany”.

image

Godzina „zero” czyli 15. Hymn, zbiorowy śpiew (cztery zwrotki), race i podniosła atmosfera.

image


Było patetycznie, patriotycznie i odlotowo.

image


Dym, race, śpiew

image


Patriotyczną atmosferę urozmaicały skandowania: "jebać TVN", "raz sierpem raz młotem czerwoną hołotę", "PiS PO jedno zło". Było też coś o HGW i EU ale nie będę cytował.

Kolejny typowy polski faszysta

image


Niestety od 15:00 16:00 przeszliśmy 300m. To ostatnie zdjęcie przed opuszczeniem marszu.

image


Przyjechałem na skuterze więc w drodze do domu próbowałem zobaczyć co się dzieje na Marszu w innych miejscach. Nie dało rady, policja skutecznie zablokowała poprzeczne ulice. Może to i dobrze.


Generalnie pochód ciągnął się od pl. Zawiszy do Wisły. Uczestników było jak ocenia policja (cudownie ozdrowiała) ok. 250 tysięcy. Gdyby na drodze tego marszu stanęli  ubeccy obywatele czy jakieś kody to by zostali rozdeptani jak jakieś karaluchy czy pluskwy.


Mądre i piękne słowa Stefana Tompsona



piko
O mnie piko

Jaki jestem? Normalny - tak sądzę.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura