Kiedyś w Płońsku jeździły wozy drabiniaste, a standardową powierzchnię ich „autostrad” pokrywały „kocie łby”. W dobie kostki brukowej- symbolu nowoczesności- mamy szczyt techniki, czyli pasek kostki brukowej, beztrosko wpleciony w asfalt ulicy Płockiej. Osoby odpowiedzialne za ten stan rzeczy powinny otrzymać dwie nagrody równocześnie. Jedną „Asfaltobrukmistrza stulecia”, a drugą „ Giganta przewidywalności”.
Na sporym odcinku można „zobaczyć Płońsk i umrzeć”, ze złości naturalnie.
Niechlubnym standardem płońskich ulic są wyrwy w nawierzchni ( nie dotyczy odcinka ulicy Młodzieżowej wiodącą do Baboszewa, przy której wiadomo, kto się osiedlił, oraz grupy domków jednorodzinnych w niedalekiej bliskości).
Redakcja nasza nie lubuje się w poruszaniu tematyki łatania dziur w jezdniach i fuszerką tych prac, która po zimie wychodzi na światło dzienne. To, co można zrobić raz i porządnie na długie lata, czy nie lepiej tak wykonać, aby do końca świata mieć możliwość poprawiania? Czy tym czynnikiem ekonomicznym kierują się firmy zarabiających na tego typu robotach?
Ale biednych nie stać na takich „fachowców”. Czemu zatem problem corocznie powraca, jak bumerang i kto na tym zarabia, bo Płońszczanie raczej tracą? Tak, byle jak wykonana nawierzchnia powoduje ponoszenie kosztów w postaci napraw samochodów ( felgi, deformacja ogumienia, zniszczenie miski olejowej przy niższym zawieszeniu auta, szybsze zużycie amortyzatorów etc.) Obecnie najłatwiej uszkodzić auto na odcinku ulicy Płockiej wiodącym od torów kolejowych w kierunku miasta.
Jakiś „mędrzec” postanowił prawie na środku pasa ruchu wpleść w asfaltową nawierzchnię - kostkę brukową.
Niewątpliwie ta „innowacja” daje kierowcom możliwośc treningu w nowej dyscyplinie sportowej „ garbus-slalomu”, czyli jeździe wężykiem po garbach i dołach ulicy Płockiej.
Ręce opadają, kiedy widzi się taką bezmyślność i krótkowzroczność.
Po pierwsze, stwarza to zagrożeniem w ruchu drogowym, gdyż kierowcy, jak w rajdach terenowych, pokonują ten odcinek specjalny, a ich pojazdy niekoniecznie spełniają wymogi tego typu wyścigów.
Nie jest to jednak najgorsza z możliwych kwestia.
Kostka brukowa, która wystaje najechana kołem, może poszybować w dowolnym kierunku. Taka sytuacja jeszcze nie zaistniała, ale jest realnie prawdopodobna. Konsekwencje, które mogą powstać, zagrażają zdrowiu i życiu ludzkiemu.
Jeśli z naprzeciwka jadącego samochodu, będzie chodnikiem przechodziła matka z wózkiem i w ich kierunku poleci taki „brukowy pocisk” wyskakujący spod kół „Bogu ducha winnego” kierowcy, to, kto odpowie za spowodowanie tego nieszczęścia?
A jeżeli samochód jadący od torów kolejowych swoim lewym kołem naciśnie na krawędź wystającej kostki i ta uderzy w samochód jadący z naprzeciwka, którego kierowca straci panowanie i spowoduje śmiertelny wypadek. Kto za ten stan rzeczy odpowie? Czy ponownie kierowca, a może kostka brukowa usłyszy zarzuty prokuratorskie?
Te czarne scenariusze oby się nie sprawdziły. Aby jednak nie śledzić w amoku przyszłości, należy działać trzeźwo w teraźniejszości.
Z tej racji nasza redakcja wysłała do Starostwa Powiatowego w Płońsku pismo, następującej treści:
Szanowny Panie Starosto
Z uwagi na realność zagrożenia zdrowia i życia ludzkiego, jakie niesie ze sobą wplecenie kostki brukowej w nawierzchnię asfaltową przy ulicy Płockiej, wzdłuż pasa ruchu wiodącego od torów kolejowych w kierunku centrum miasta Płońska, prosimy o natychmiastową interwencję.
Pragniemy zwrócić uwagę Pana Starosty, że najechana kołami auta kostka, może zachować się jak pocisk i wystrzelić w nieokreślonym kierunku. Może to stać się przyczyną tragedii ludzkiej, do której oby nie doszło.
Wiedząc, po sprawie z płońskim oddziałem urazowo- ortopedycznym, że jest Pan szczerze zaangażowany w dbałość o zdrowie mieszkańców powiatu płońskiego zwracamy się z apelem, ażeby:
1. Bezwzględnie usunąć kostkę brukową wpleciona w nawierzchnię asfaltową ulicy Płockiej.
2. Wypełnić powstały ubytek asfaltem z uwagi na bezpieczeństwo ruchu pieszego i kołowego na tym odcinku (nawet, gdyby w aktualnej sytuacji koszty poniesione były z punktu wiedzenie ekonomicznego niezasadne, to życie ludzkie jest i tak bezcenne).
3. Dokładne sprawdzenie, czy zgodnie z prawem można dokonywać takiego połączenia wzdłuż pasa ruchu (asfalt-kostka brukowa).
4. Wyciągnięcie konsekwencji personalnych wobec winnych zaistniałej sytuacji oraz powiadomienie o tym opinii publicznej.
Liczymy na natychmiastową reakcję, gdyż ten stan rzeczy, w obecnych warunkach pogodowych można naprawić błyskawicznie.
Wykonawcom, zaś zalecamy poczytać poniższy artykuł.
( Źdródlo: http://www.technologie-budowlane.com/Naprawa_ubytkow_w_asfalcie-1-745-1.html)
Naprawa ubytków w asfalcie
W jaki sposób skutecznie naprawić drogę? Jak załatać pojawiające się na drodze dziury? Poniżej przedstawiamy sposób
naprawy asfaltu, który w porównaniu do tradycyjnych form naprawiania jest dwukrotnie skuteczniejszy.
Opis systemu
Jest to specjalny rodzaj masy asfaltowej, produkowany na licencji angielskiej, przeznaczonym do natychmiastowych, trwałych napraw uszkodzeń dróg, autostrad, płyt lotniskowych, parkingów a także wszelkich nawierzchni asfaltowych i betonowych. Dziękidoskonałemu przyleganiu do metalu ma szerokie zastosowanie także przy remontach przejazdów kolejowych, torowisk tramwajowych, mostów. Produkt stanowi także doskonałe rozwiązanie przy uzupełnianiu ubytków poinstalacyjnych: gazowych, hydraulicznych, elektrycznych czy telefonicznych. IRR likwiduje uszkodzenia dowolnego kształtu, głębokości, wielkości. Może być używany w każdych warunkach pogodowych w temperaturze od -45OC do +60OC, a więc w przeciwieństwie do metod konwencjonalnych, istnieje możliwość wykonania trwałych napraw uszkodzonych nawierzchni także w warunkach zimowych.
Instant Road Repair jest bardzo łatwy i wygodny w użyciu. IRR, przygotowany do natychmiastowego zastosowania bezpośrednio z pojemników, nie wymaga użycia ciężkiego sprzętu oraz specjalistycznych narzędzi, a także podgrzewania, mieszania, ciecia i wałowania. Instant Road Repair utwardza się w kontakcie z powietrzem oraz na skutek kompresji, podczas ruchu kołowego. IRR jest także całkowicie bezodpadowy - nadmiar masy można zebrać z powrotem do pojemnika i użyć z powodzeniem do następnej naprawy. Instant Road Repair nie powoduje przerw w ruchu ulicznym, gdyż naprawa uszkodzonej powierzchni trwa
bardzo krótko.....................
Sposób naprawy
Proces naprawy nawierzchni z zastosowaniem IRR jest bardzo prosty. Skuteczne, wysokiej jakości naprawy, może teraz wykonywać nawet jeden pracownik, po uprzednim krótkim przeszkoleniu. Kilkuosobowa ekipa jest w stanie sprostać
zadaniom przeznaczonym dotychczas dla dużych, wysoko wyspecjalizowanych firm, dysponujących drogim sprzętem oraz wieloma pracownikami. Naprawa nawierzchni przy użyciu IRR jest bardzo prosta i opiera się na kilku etapach.
Przy pełnej wprawie naprawę ubytku można wykonać nawet w kilka minut...............
Inne tematy w dziale Rozmaitości