POLFIC POLFIC
364
BLOG

PiS i większość konstytucyjna

POLFIC POLFIC Polityka Obserwuj notkę 15

Witam,

Grudzień 2017:

"45,7 procent poparcia dla Prawa i Sprawiedliwości, 23,4 proc. dla Platformy Obywatelskiej. Inne partie nie mają powodów do zadowolenia – wynika z sondażu pracowni Estymator dla portalu „DoRzeczy.pl”. *

Razem z 8,3 % Kukiza dawało to już ponad 50 %.

PiS zbliżał się do powalczenia o większości konstytucyjnej. Wtedy myślałem, że marzeniem PJK jest nowa Konstytucja. Myślałem, że wtedy by spełnił swoisty testament ś.p. Brata.

I nagle - bach ... przyszła rekonstrukcja.

I przejdźmy do moich ulubionych związków przyczynowo-skutkowych.

Jak wszyscy wiedzą, analitykiem jestem najlepszym, więc widziałem, że szansa przepada:

"Przestrzegam więc szeregowych posłów PiS, zagłosujecie dzisiaj za MM, to ludzie Wam tego za 2 lata nie wybaczą." **

Ale to, że ja wiedziałem, nie oznacza, że i inni nie wiedzieli. Sam PJK mówił wtedy coś w stylu "Wiem, że to wygląda dziwnie, ale zaufajcie". Musiał się liczyć z tym, że sporo ludzi odejdzie. I tak się stało.

Już po roku zamiast myśleć o większości konstytucyjnej, w najlepszym przypadku zremisowali wybory samorządowe. Teraz też jest w okolicach remisu.

Każdy, kto wie cokolwiek o związkach przyczynowo-skutkowych, przyzna, że musiała być przyczyna rezygnacji z naszych  marzeń i planów. Coś co jest niesłychanie ważne i istotne dla PJK. Coś co dla niego było warte poświęcenia naszych (tak, tak) oczekiwań.


I kluczowe pytanie: Co to jest to "coś"?

PS. Logika ma to do siebie, że nikt nie może zaprzeczyć tej analizie. Nie pomogą żadne zaklęcia i dyrdymały. Tak po prostu jest.


Pozdrawiam :)



* https://www.wnp.pl/parlamentarny/sondaze/pis-i-po-zyskuja-na-poparciu-reszta-kiepsko,244.html

** https://www.salon24.pl/u/polfic/828911,czego-nie-ma-mateusz-morawiecki

POLFIC
O mnie POLFIC

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka