matthew88 matthew88
3546
BLOG

Telewizja internetowa: wygoda czy obciążenie? Moja osobista analiza i porównanie

matthew88 matthew88 Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

Pisząc aktualnie swoją notkę, przemyślenia chcę wyraźnie podkreślić, że jest to wszystko pisane z autopsji własnej, a jednocześnie chcę,a by było to ostrzeżenie dla wszystkich, którzy chcą wybrać akurat tą opcję oglądania telewizji. Ale po kolei:

Jestem od paru lat użytkownikiem internetu domowego od Plusa, a wcześniej Neostrady. Postanowiłem po 10 latach korzystania z Orange przejść, bo przyznam skusiły mnie ceny,łatwość podłączenia i mało zajmowanego miejsca na biurku.Limity będące tam ogranicznikiem mnie nie zraziły. Teraz, gdy mieszkam w nowym mieszkaniu, postanowiłem bo i byłem do tego zmuszony zakupić telewizję. W gąszczu wielu propozycji, postanowiłem iść z duchem czasu i skorzystać z telewizji w metodzie iptv Cyfrowego Polsatu. Cena za stosunkowo dużo kanałów i niskie koszta oraz łatwość instalacji i także jak w przypadku internetu mało zajmowanego miejsca sprawiły, że wybrałem tą ofertę. Jeszcze przy zakupie poinformowano mnie, że w przypadku, gdy mój internet pobiera limity, będą one także odciągane przy oglądaniu telewizji. Byłem tego świadomy. Poinformowano mnie również, że w przypadku wykorzystania tegoż limitu, internetu nie utracę, ale zmniejszy się jego prędkość. I teraz zaczyna się to, co jest w tej telewizji na minus.

Pomijając fakt, że przy okazji tego rodzaju TV można przewijać sobie program od początku, że są inne ciekawe opcje, jest sporo minusów. Pierwszym jest fakt (o czym zapomniano zrobić to przy zakupie), że te limity internetu (co mnie najbardziej mierzi, bo tego już nigdzie być nie powinno) szybko się wyczerpują. O ile przy korzystaniu tylko na telefonie w domu (WI-FI), komputerze czy konsoli tego nie widać i nie zużywają się one tak szybko, to gdy podłączy się do tego TV, błyskawicznie traci się pakiet i wtedy prędkość neta zwalnia do tak małej prędkości, że chyba korzystając z modemu telefonicznego, odbierało się połączenie szybciej. To jest powód dla którego ta opcja telewizyjna jest nieopłacalna. Teraz można zapytać: a dlaczego nie wybrałeś neta czy TV internetowej, gdzie nie ma limitów?To błąd owszem, ale skusiła mnie cena i łatwość instalacji, a światłowód internetowy nie wiem czy byłby u mnie dostępny. Powiem szczerze: teraz wiem, że gdybym miał wybierać, wybrałbym inną opcję telewizyjną.

Ogólnie rzecz biorąc: iptv jest dobrym wyborem dla tych, którzy mają internet bez limitów, o dużej szybkości i modemie o dużej przepustowości, bo wtedy faktycznie nie patrzy się na nic. Wtedy ewentualnym problemem  jest tylko z przyczyn od nas niezależnych spadek szybkości internetu (chwilowy bądź awaria).  Przy całej promocji na tą TV, warto nad nią popracować technicznie, a niektórych dostawcom internetu trzeba powiedzieć, że limity na tą usługę dawno powinny odjeść do lamusa, bo jest to prehistoria. Bo żeby człowiek siedział i liczył ile gigabajtów się wykorzystało, zakrawa o niedorzeczność.

matthew88
O mnie matthew88

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura