jakub.s jakub.s
811
BLOG

Nazywam się Michael Fritsch. Jestem komisarzem policji kryminalnej. Byłem w Berlinie 1.8.

jakub.s jakub.s Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 26

"Nazywam się Michael Fritsch, mam 57 lat, jestem Głównym Komisarzem Policji Kryminalnej. Mój Ojciec był policjantem. I mój brat jest policjantem. Jestem ojcem trójki dorosłych, wspaniałych dzieci. 1. sierpnia byłem w Berlinie, pierwszy raz w moim życiu nie jako policjant ale jako uczestnik demonstracji, zgromadzenia. To zgromadzenie dla wolności i pokoju 1. sierpnia w Berlinie wielu setek tysięcy ludzi, było czymś galaktycznym, i na pewno obok kilku kościelnych zdarzeń, w których brałem udział, jedno z najbardziej pokojowych , które widziałem.

W 1981 roku złożyłem przysięgę na ówczesną konstytucję i uważam nią oraz naszą formę państwa za najlepszą możliwą na świecie, która chroni nas wszystkich przed przemocą i przestępstwem.

W konstytucji jest artykuł 20. Cała władza pochodzi o ludzi i ten sam artykuł chroni także przed nadużyciami władzy poprzez podział władzy, oddzielający egzekwowanie prawa od polityki.

Według mnie już od wielu lat nie ma podziału władzy. Dlaczego? Dlatego, że wszyscy szefowie policji są z klucza politycznego. Może w sądownictwie zrobić ktoś karierę, kto ma niepożądane poglądy polityczne? Prawa są pisane przez lobbystów. A politycy po wielu latach muszą się tłumaczyć przed trybunałem stanu, za sprzeczne z konstytucją prawo.

A media? Byłem w Berlinie i wiem jak wielu, także z Was, było tam spokojnych, pokojowo nastawionych ludzi. Wszystkim przedstawicielom mediów i politykom, chciałbym powiedzieć, przypomnieć. „Jeżeli ktoś raz skłamie, temu nie wierzysz,nawet wtedy jak już mówi prawdę“

Ludzkość nie jest ślepa , ani głupia. Cały świat może się teraz informować, przez wiele kanałów. Kłamstwa wychodzą na jaw. Różne opinie przedostają się na światło dzienne. Kłamstw jest wiele, jest wiele opinii. Ale jest tylko jedna prawda. W prawie państwowym i konstytucyjnym nauczono nas, że mamy zapewnić ochronę wszystkim ludziom, wolność demokratycznego porządku. Muszę bronić praw podstawowych i praw człowieka określonych przez twórców Konstytucji.

Jestem przekonany, że w porównaniu do innych krajów mamy dobrze wykształconą i uczciwą policję. Ludzie z innych krajów, mogą nawet wierzyć, że mamy tutaj najlepsza policję na świecie.

Nie bez powodu mamy zapewnioną nienaruszalność własności prywatnej i nietykalność osobistą,

(…)

Cytuję tutaj z artykułu 19. prawa podstawowego. W żadnym wypadku nie wolno naruszać istoty prawa podstawowego. Ustęp 2. zapewnia, że prawa podstawowe są zapewnione nawet w przypadku zmiany słowa w formie lub znaczeniu na zawsze.

Wszystkie regulaminy, rozporządzenia w związku z przepisami dotyczącymi wirusów, odwołują się do ustawy o ochronie przed zakażeniami z 2000 roku, która została ostatnio zmieniona w czerwcu 2020 roku.

Mówi się, że mamy do czynienia z groźną chorobą zakaźną, która ma bardzo ciężki przebieg kliniczny. Ze względu na jej rozprzestrzenienie się może mieć ogromny wpływ na zagrożenie dla ogółu społeczeństwa. „ Nie ma wpływ ale może mieć” „Chorym” jest według tych przepisów, w rozumieniu ustawy, ten kto może mieć chorobę zakaźną. Kto z Państwa ma katar? Dziękuję. W przypadku podejrzenia, że osoba jest chora i występują symptomy, które pozwalają podejrzewać chorobę zakaźną Nie ma potrzeby żadnego dowodu, wystarczy jedynie przypuszczenie choroby... jest jeszcze gorzej... Wszystko zostało przemyślane w przepisach. Osobą zakażającą jest osoba , która podejrzewa się że ma czynnik zarażający, patogen, wirus bez potwierdzenia, że jest chory.

Parlament niemiecki stwierdza sytuację epidemiczną o znaczeniu ogólnokrajowym. Parlament niemiecki stwierdza zakończenie sytuacji epidemicznej, kiedy nie występują czynniki pozwalające taką sytuacje stwierdzać.

 Do tego mam następujące pytania.

1. Czy rząd krajowy przed wprowadzeniem lockdown'u i innych środków bezpieczeństwa zbadał ryzyko i korzyści wprowadzenia takiego stanu? I jaki był wynik takiego badania?

2. Z wielu faktów, z wielu głosów ze środowisk nauki i medycyny wynika, że małe zagrożenie, wpływ na rzeczywistą śmiertelność dowodzi że wprowadzone ograniczenia nie miały podstaw i należy je natychmiast anulować.

Bez podstaw prawnych jakiekolwiek ograniczenia lub anulowanie praw podstawowych są bezprawne i niezgodne z Konstytucją.

Nielegalne zarządzenia, rozkazy nie mogą być wykonywane przez nas jako policjantów. Mamy w tym momencie nie tylko prawo ale i obowiązek do demonstracji. W przeciwnym razie, każdy z Was ponosi odpowiedzialność prawną. Także tutaj mamy odpowiednie przysłowie. „Małych wiesza się, wielkich puszcza się wolno”

Czy ktoś z Was się zapytał, jaką rolę odgrywa policja dla polityki, jaką ma wartość policja dla polityki. Oszczędności w tym obszarze to pokazują. Wiedzą o tym, szczególnie Ci , którzy są w policji wystarczająco długo. Zmiany. Zażalenia. Zarządzanie Brakami. Widzimy to na co dzień. Kiedy ostatnio, ktokolwiek z Was uzyskał jakiekolwiek uznanie od przełożonych, albo od polityków. Wszyscy (policjanci) jesteście gwarantem rządów prawa w tym kraju. Oglądałem wielokrotnie sekwencję filmową z Berlina, gdzie mój kolega musiał rozwiązać zgromadzenie 1.8.2020. Mimo najlepszej możliwej dobrej woli, nie mogę się zgodzić z tym, że tak pokojowa demonstracja, mogła być rozwiązana decyzją policji. Taką decyzje musieli podjąć politycy. Uważam, że to była decyzja polityczna. Przypuszczam co nasz kolega, w tych sekundach, chwilach , które wydawały się wiecznością, mógł przeżywać, wszystko przechodziło mu przez głowę, zmagał się ze sobą, jak musiał się ze sobą zmagać. Którą drogę wybrać? Jestem o tym przekonany, że żałował później swojej decyzji. Wszedłby do historii, i to dokładnie pokazuje i jakim stanie konfliktu sumienia jesteśmy, znajduje się każdy z nas. Posłuszeństwo kontra Sumienie.

Oczywiście przepisy mogą się zmieniać w czasie, ale dobro nie może się zmienić w zło.

Jako urzędnik państwowy, jestem zobowiązany do lojalności. Jednak ta lojalność dotyczy naszej konstytucji i mojego pracodawcy, a nim jest Dolna Saksonia. Składałem przysięgę na naszą konstytucję i nasze prawa, a nie na program polityczny, jakąś partię. Jako urzędnikiem mam przełożonych, i jestem zobowiązany do posłuszeństwa, jednak nie jest to posłuszeństwo bezwarunkowe. Służę wszystkim ludziom, zwłaszcza tym, którzy są w potrzebie. Ponieważ jestem „ochroniarzem”

W najciemniejszym okresie naszej historii, naszej niemieckiej historii, rząd, władze wykorzystywały służby bezpieczeństwa, policję do najgorszych zbrodni i tortur. Kiedy widziałem straszne zdjęcia z tego czasu, zawsze zastanawiałem się, jak ludzi byli w stanie tak straszne rzeczy zrobić innym ludziom. I miałem nadzieję, w głębi serca, że nic takiego się już nigdy nie powtórzy.

Dzisiaj, boję się , czuję to, że coś takiego może znowu się wydarzyć, że wszystko rozwija się znowu w tym kierunku. Pewien profesor psychologii z Wiednia, powiedział ,że nie wszyscy w III Rzeszy byli źli. Była jednak wielka rzesza ludzi, którzy milczeli, nie działali, i która przez to są współwinni temu co się wydarzyło.

Drodzy policjanci, zajrzyjcie do swoich serc i zadajcie sobie pytanie, czy wy to wszystko, jako ludzie, pomyślcie jako ojcowie i matki, chcecie wspierać. Zajrzyjcie do swoich umów i dołączcie do nas. Przyłączcie się! Przyłączcie się! Przyłączcie się!

Każdy z Was ponosi odpowiedzialność za swoje czyny, i będzie się wcześniej czy później musiał usprawiedliwiać dlaczego z tego co robi. Więc... Przyłączcie się! Przyłączcie się!....

Będzie nas każdego dnia coraz więcej, i nikt już tego nie powstrzyma. Nie możecie zamknąć milionów ludzi, pilnować milionów ludzi, monitorować milionów ludzi, albo robić gorsze rzeczy. 

Masa krytyczna została dawno przekroczona, to zależy od Was wszystkich, od Was i od naszych żołnierzy zależy, czy zbliżająca się zmiana, społeczna zmiana, będzie przebiegać pokojowo, czy gwałtownie.

Tylko my, możemy w tej sytuacji pilnować porządku konstytucyjnego i przekazać władzę wykonawczą z powrotem w ręce ludzi.

Jestem pewien, że moje zachowanie, doprowadzi do konsekwencji dyscyplinarnych. Mogę rozmawiać z każdym, kto chce o tym ze mną porozmawiać. Już teraz mogę Wam powiedzieć, stawiam Wam tylko dwa pytania:

1. W jakim kraju my żyjemy? W jakiej formie państwa? - jedyna właściwa odpowiedź brzmi: w kraju demokracji parlamentarnej.

Drugie pytanie brzmi.

2. Jak nazywa się forma państwa, w którym nie można mieć własne zdania, i głosić go publicznie.

Jedyna właściwa odpowiedź na to pytanie brzmi.

DYKATURA!

Jestem z głębi serca zwolennikiem pokoju i wolności, miłości i sprawiedliwości. Jestem patriotą. Patriotą konstytucyjnym. Jestem Ojcem. Jestem osobą. Osobą wolną.

Dziękuję.

Brawa.

Czy sytuacja nic Wam nie przypomina? Czy przypadkiem nie znaleźliśmy się wszyscy w podobnym punkcie, zarówno w Niemczech jak i w Polsce? Czy nie jest podobnie w Szwajcarii, Włoszech , Hiszpanii i Wielkiej Brytanii i innych krajach?

przemówienie komisarza policji kryminalnej. Darmstadt

https://www.youtube.com/watch?v=WPEb0c40GIo&feature=youtu.be

jest to moje tłumaczenie na żywo proszę wybaczyć jeżeli znajdą się tu jakieś nieścisłości. wszelkie korekty mile widziane.

jakub.s
O mnie jakub.s

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo