publicysta publicysta
132
BLOG

Całą noc śpiewałem wedyjskie pieśni, z tomu „The Hippocrates Oath”

publicysta publicysta Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 3


z tomu „The Hippocrates Oath” – „Przysięga Hipokratesa” rozpoczętego w czerwcu 2019 roku   



"I was singing Vedic songs all night long"

from the volume "The Hippocrates Oath", started in June 2019   



Całą noc śpiewałem wedyjskie pieśni

kręcąc się nieco w kółko zwodząc parkiet i cztery ściany,

w przerwach kartkując i kując główne mistyczne traktaty, głównie

„Vishnu Purana” od której zaczyna się karkołomne rozumowanie


Nierozumni byli ludzie zawsze, zawsze, pamiętaj pamiętaj

zbliża się niebezpieczeństwo


Ale potem, w „tamtych dawnych latach”

odszedłem od księżyca i słońca

i piłem na umór wiele lat wszelkie alkohole, niekiedy idąc jak małpa

z nosem przy ziemi, niekiedy potykając się w lesie jakbym miał

biały muślin na oczach


a przy mnie lub ze mną, raczej ze mną ta kobieta.


Nigdy wam nie powiem kto to był – nawet gdybyście mnie torturowali.

Przestrzegajcie praw na stare lata,

krótkie i niewiele znaczące jest nasze życie.

Mam 69 lat i niewiele się dorobiłem. Niemniej jeśli będę grał

w gry liczbowe będę miał dochód i utrzymam 2-3 sekretarzy

którym będę dyktował ontologiczne opowieści,

wszyscy się najemy, i wypijemy masę filiżanek herbaty!


Ha, ha, ha! Ho, ho, ho!

Zawsze wiedziałem, że tak będzie!


Gdyż Thoth był jak ibis

ḏḥwtj ḫmnw

podobnie mówią RasasiddhiśastraRasaśastroḍḍhṛti

czy np. doktor Bi ci Tsan pa shi la ha

w swoich metodach detoksykacji sto tysięcy zaciśniętych pięści

Vyāipipa:

Gandharva:

Osoba konająca pokonuje choroby







*Wiersz zakwalifikowany do pisanego od czerwca 2019 tomu „The

Hippcorates Oath” ( „Przysięga Hipokratesa”) 

* Kompilacja z tekstu pierwotnego napisanego 31 stycznia, z większej całości,

po wypreparowaniu z niego jednej „zwrotki” i uzupełnieniem nowym

fragmentem 11 marca,

* Czcionka Centhury Gothic 12, na blog

* poprzednie wiersze z tomu:

wrzesień 2019

https://www.salon24.pl/u/prognozy2030/988803,z-tomu-the-hippocrates-oath

https://www.salon24.pl/u/prognozy2030/1046168,wiersz-fickey-muskey-z-tomu-the-hippocrates-oath-rozp-czerwiec-2019

kwiecień 2020 

* w kontekście pandemii Covid-19 przypominam wiersz o kłopotach z

oddychaniem – nomen omen ! – z innego tomu pisanego od

2018 „Niedotrzymana obietnica”

https://www.salon24.pl/u/prognozy2030/986591,z-tomu-niedotrzymana-obietnica-2020

*zdecydowałem się też dzisiaj 8 kwietnia dać link do oryginalnego tekstu

„Przysięgi Hipokratesa”, jako uzupełnienie kontekstu tomu https://el.wikisource.org/wiki/%CE%99%CF%80%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CF%8C%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%82 

recytowana przysięga Hipokratesa w języku oryginalnym  

https://www.youtube.com/watch?v=Q5FHZx0oOqs

polski przekład przysięgi:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Przysi%C4%99ga_Hipokratesa


publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura