publicysta publicysta
108
BLOG

XX Przemyski Festiwal Poezji 24 września Noc Poetów: 2 wiersze festiwalowe

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 25

Prezentuję 2 wiersze z tomu "Traffic " 2018 . Wiersze te są "ukłonem" w stronę publiczności - publikowane są po raz pierwszy

 


13/ Piękna trzydziestoletnia



Dwa facults dwóch mężów dwóch kochanków

2 miliony netto uczestniczka 2 lobbies

grała na dwóch forteklapach

wyrzucona ze stanowiska


Klasa sama w sobie

kwiaty nie wiadomo jakie libańskie egipskie jordańskie.

Dziennikarz alarmuje: ludzie muszą się zjednoczyć

dla ocalenia planety.


Znamy tę bajkę: ludzkość w zasadzie jest szlachetna

człowiek z natury jest dobry jak Maestro Rousseau

i jego "Uwagi dla Polski"

oraz "Du contrat social"


'My babe left me': moja dziewczyna ode mnie odeszła

śpiewa Presley z Mafii Memphis

zabierając z sobą letnie pocałunki i zimowe łzy


Narodowe wyprawy

idą na K2


na tle świetlistych ścian Tango Tower

widzimy ich los


w namiotach bazowych śpią w - 25 C

nie po to żeby po powrocie powiedzieć ci cokolwiek:

jak wygląda z bliska tahr narażony gatunek hirtha

lub czczony hulman langur hanuman

podwójnie Hanuman

lub jego brat mniejszy złoty geei z Assam

co leczy co zabija


Jak widać trwa robota

trwają studia

muzyczne botaniczne habitat loss

habitat destruction antropologia osobiste bezpieczeństwo

zapewnienie sobie błogosławieństwa

Natury i skał


Każdy chce zająć jak najlepszą pozycję



25/ Królik Metalu do Królika Wody




Hare !!


Urodziłem się w godzinie Zi, w kategorii Yin

Śnieg jest przecież czarny, a Księżyc ma wszystkie barwy

i pisał o nim Rumi -


Ale ja go prześcignę

I za nic mam jego astrologiczny derwiszowski płaszcz

gdyż "Alla Hoo" nauczyłem się na pamięć,


I z Jyotish "Ayigiri Nandini" ku czci Kali też znam

Wszystkie 21 zwrotek, i "Damodarastakam"

i wiele innych wierszy i pieśni


Jeśli kiedyś zasłabniesz mój miły

Będę siedział przy Tobie i recytował wszystkie wiersze

i śpiewał pieśni dopóki będę miał siły


A jak z nich opadnę jak drzewo z złotych liści

Wezmę teksty i będę czytał kanony

wszystkie lila dla kobiet


Jak widzisz zawsze jest rozwiązanie

I nie istnieje droga bez wyjścia

dlatego jeśli wyschnie mi w ustach ślina


Będąca wiatrem położonym na białych i czarnych flagach

Tym bogiem który ciągle wieje i o którym ludzie zapomnieli

i który porusza liśćmi


Wtedy wstanę i zacznę tańce: krok wyjściowy z Orissa

A potem dla złotego jaja i dla wesołości z Kathakali

a potem co mi się zechce


Miły mój, idzie zima, może zamarznie woda

Na pradawnym niebieskim jeziorze

jeśli poczujesz się słabo - napisz, przyjadę


Hare!!


Dzisiaj jest olbrzymi czerwony sierp Księżyca

Jeśli zasłabniesz mój miły daj mi nasz tajemny znak

kiedykolwiek jeśli zasłabniesz daj mi nasz tajemny znak


Wplotłem już w włosy twoją niebieską wstążkę długą jak rzeka

I swoje białą i żółtą

prosty pień drzewa i liście



lila lila

rasa lila

Gauranga Gauranga

mama lila mama rasa

Gopala Govinda


lila lila rasa lila

mama lila Gauranga

Govinda a rasa mama

Gopala Govinda


publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura