publicysta publicysta
271
BLOG

Kamienne ryby

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 54


 

Dzisiaj nie mam ochoty na ludzi
poszedłem daleko za miasto
porozmawiać z moim przyjacielem jaworem.
Jawor jest archetypem doskonałego społeczeństwa –
Pseudo-Platan jednoosobowa szczęśliwa wyspa.
Więc wymierzył mi tęgiego kopniaka żebym mu nie przeszkadzał

aż pofrunąłem lotem bociana półtora kilometra
i spadłem w centrum miniaturowego kurortu
pełnym suchych jak rurki cynamonu starych kuracjuszek- pomników nieudanego gatunku/

I wtedy zobaczyłem wojenny rytuał synogarlic:
najpierw wyzwały się biegnąc po złotym okręgu
potem szły obok siebie równolegle i uderzały się:
gdy spadło pierwsze pióro wojna została rozegrana
odleciały od siebie krzycząc „przyjaciółko pozostań na wieki w pokoju!”

Kamienne wieloryby
Krzyczące synogarlice
Alejki ze starymi kobietami
Filozof z wedyjskimi koralami

Perspektywę w grafice cienkiego piórka wyznaczył buczynowy las:
Pnie są doskonale pionowo
Gałęzie liście są doskonale poziomo
I siedzą na nich srebrne lisy rozmawiając o teologii

Więc poszedłem dalej kręcąc kołami nóg wprost na zachód Słońca
i stanąłem pod błękitnym płaszczem nieba
między polami aster i flagami pelargonii.
Aż życie szarpnęło mnie mocno za nogi
i przeciągnęło jak w koronacyjnym rycie:
między kilometrowymi polami rumianku kilometrowymi polami maciejki
i kilometrowymi zielonymi polami maku

Nazywa się to Rytem 3 Kwadratów
Lub doskonałym trójkątem równobocznym.

Kamienne wieloryby
Ryczące dwa księżyce
Alejki z przepięknymi kobietami
Filozof z wedyjskimi koralami

Archetyp swobodnie stojącej kolumnady to po prostu starodrzew wielu jesionów
obrośnięty bluszczem jak gargulcami
Columnada araucaria!

Ryby w wodzie?
Restauracja wisząca na drzewach morwowca?
Poziomkowe aleje z czerwonymi wargami wyciągniętymi do pocałowania?
Scepticism? Corona Mystica Rosa? A posteriori?

I tak skończyłem czytać ten podręcznik historii
przewracając chmurę za chmurą
i zamykając okładki: fazy księżyca.


 

publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura