publicysta publicysta
303
BLOG

oktatlon

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 2

 

 

 

 

 

I znów Kleptoman przyjechał do Polski
sorry – Klapton – przezęjęczyłem się w tym klimacie

Czasem jąkam się po zasiłkach na bezrobociu
I rano śpiewam na cały pogłos

kawałki o traktorzystkach z Celulozy
Syberyjskie tu zimno Archipelag kopię kanał Wołga Don

Biełomor

To nie Mariusz Wilk w pałacyku na Sołowkach w kawiorach, blinach
I jesiotrach z pływającymi na nich syrenami

Sam tam Bajkał   
Ajtał tam

Konie śpiewają alikwotami
Aj Aj tał tał

Biełomor

A tutaj znów MWierzbicka ze swoimi QCyckami  prosto z sesji z Grecji
Media ją chlastają ostro żyletkami Rawa Lux

Ale ona jest im obojętna wie co robi na tle Olimpu pokazuje
Archaiczne biustonosze

A tam za nią wąska z dolomitów dróżka popatrz mój Filadelfie
może szedł po tych dolo mitach nasz słodki jak figa Antystenes

Biełomor

Wczoraj mój umiłowany Filu jesteś słowikiem mojego życia
Czytałem ich wszystkich: Platona w listach, Arysta, Heraklita delfina

I przewijającego się przez karty książki jak przez wąskie strumyki Epsilon-Plutarcha
Prowadzącego za sobą malutkie me me koziołki

Jakby między Olimpiadami „Hippoi” na klaczach i kitar grał Parmenides
Trzymając daktyl na języku

Biełomor   

I wszystkich ich zapomniałem tylko został mi w oczach złoty obraz
Pięciu doryckich kolumn spiętych jak usta pięciu Dorów

W pęk z pięciu trzcin
Lub w pięć bojowych łuków

Lub w pięć dymiących drzew wawrzynu
Lub w pięciu efebów aniołków grających w papier-kamień-nożyczki

Biełomor

I do niewielu już wiesz ilu Filadelfie wykładał Zenon z portyku
O niemożliwości rekonstrukcji społeczeństwa

„Zachować stoicki spokój” raz dziennie oscypek sera szklanka wina
A potem spacer pod kolumnadą zgodnie z regułami

 Stoi skoro p to q otóż p a więc q  
„Nie mam dla ciebie pieniędzy”

 Biełomor

 Nic nie wymyślił Fridriś tylko kontynuował Cicero -
‘Akademicy czujemy rozpacz z powodu ludzkiego poznania’

Niewiele przyniósł Eliott z Londynu:
Żale Zebrane  Sybill z Cum, Teb, a każde miasto

Niech zaniesie dzisiaj laur do Delf do ostatniej decyzji
Wyschło źródło wypaliło się kadzidło więcej nie będzie wyroczni

Biełomor

Niewiele wiemy o gatunku więc lepiej zachować jako złotą drogę milczenie
I złotą proporcję 1+2+4

Rydwan wyrychtować łatwo
I paplać jak Benjamin

Lub o naturze tego ich języka cimci rimci kognitywiźmiè
Popaść w dualizm z Nową Organą

 
Biełomor:)

 

 

                                 

 

                                    /improwizacja, napisana między 1:3o a 3:3o w nocy 1 lipca 2014./



 

 

 

 

 

/niektórzy/ bohaterowie spektaklu:

„Biełomor”   →  nazwa supermocnych papierosów rosyjskich


        http://dalel.blog.onet.pl


Marta Wierzbicka   →  popularna polska aktorka

      
       http://i.wp.pl/a/f/film

 

publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura