catrw catrw
153
BLOG

Decyzje Joe Bidena uderzają w gospodarkę USA

catrw catrw USA Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Decyzje Joe Bidena uderzają w gospodarkę USA


image

Administracja Bidena ogłosiła w ostatnich tygodniach nowe rygorystyczne wymagania dotyczące emisji dla praktycznie całego amerykańskiego systemu transportowego.

Do 2035 roku Agencja Ochrony Środowiska nakaże, że praktycznie każdy samochód produkowany i sprzedawany w Ameryce musi być pojazdem elektrycznym. Koniec z samochodami na gaz.

Obecnie mniej niż 2% samochodów korzysta z sieci elektrycznej jako paliwa. Wkrótce zapotrzebowania na energię elektryczną ze strony samochodów wzrośnie 50-krotnie.

 Do 2032 r. pojazdy elektryczne mają stanowić 60% nowych miejskich samochodów dostawczych i 25% ciągników dalekobieżnych. W Stanach Zjednoczonych istnieje łącznie 35 publicznych i prywatnych stacji szybkiego ładowania odpowiednich dla ciężarówek klasy 8, a kolejne 7 w Kanadzie.

Jeśli policzymy wszystkie stacje ładowania samochodów ciężarowych o dużej ładowności w USA, wszystkie typy, istniejące lub planowane, liczba ta wzrośnie do 151.


11 stycznia 2024 r. Departament Transportu USA zapowiedział: Administracja Biden-Harris ogłasza dotacje w wysokości 623 milionów dolarów na dalszą budowę sieci ładowania pojazdów elektrycznych

Ma powstać co najmniej 500 000 publicznie dostępnych ładowarek do 2030 r., zapewniając, że pojazdy elektryczne będą produkowane w Ameryce przez amerykańskich pracowników.

Obecnie w Stanach Zjednoczonych istnieje 9 808 stacji szybkiego ładowania z 41 000 portów dla samochodów osobowych. Celem jest 500 000 do 2030 roku.

Tylko, że fakty dotyczące możliwosci są inne...

I tak 5 grudnia 2023 r. Politico poinformowało, że Kongres przeznaczył 7,5 mld USD na ładowarki do pojazdów elektrycznych. Zbudowano do tej pory: zero.

Żeby zrealizować nowe cele należy budować 15 000 ładowarek miesięcznie....

Elon Muck powiedział, że będzie produkował 50 000 półciężarówek EV rocznie. To było w 2017 roku.

Na dzień 21 grudnia 2023 r. flota Tesla Semi liczy prawie 100 ciężarówek...

Niezależna strona medialna donosi, że Tesla ma 2000 zamówień na ciężarówkę Tesla Semi. Tesla postawiła sobie za cel zbudowanie i dostarczenie 50 000 ciężarówek Tesla Semi do 2024 roku?

Administracja Bidena zrezygnowała z gazu łupkowego...

Rozwój gazu ziemnego w ciągu ostatnich 15 lat wywarł znaczący wpływ na interesariuszy rolnictwa w USA. Partnerstwo między dwoma sektorami gospodarki, gazem ziemnym i rolnictwem, doprowadziło do tego, że rolnicy otrzymują opłaty licencyjne od firm gazowych w zamian za dzierżawę minerałów znajdujących się na ich ziemiach.

Kiedy więc prezydent Joe Biden ogłosił pod koniec stycznia, że wstrzymuje cały eksport gazu ziemnego, jego decyzja nie tylko zmroziła producentów i pracowników branży, ale także zaniepokoiła amerykańskich rolników. Dotyczyło to zwłaszcza mieszkańców Pensylwanii i sąsiedniego Ohio, gdzie tylko w zeszłym roku setki milionów dolarów trafiły do rolników i posiadaczy ziemskich, którzy dzierżawili ziemię.

Źródło dochodu dla rolników w ciągu ostatnich kilku lat w Pensylwanii zmieniło zasady gry. Zwłaszcza dla gospodarstw rodzinnych. Mają teraz zapewnione źródło dochodów, dzięki któremu mogą rozwijać swoją działalność, inwestować w nowy sprzęt lub technologie, a czasem po prostu ratować gospodarstwo na skraju przepaści.

Jonathan Fritz, który zasiada w Izbie Reprezentantów Pensylwanii od 2017 roku, powiedział, że to, co zobaczył na wiejskich obszarach hrabstw Wayne i Susquehanna dzięki przemysłowi gazowemu, poprawiło ogólną jakość życia jego wyborców, a także "przyczyniło się również do tego, że młodzi ludzie zostali tutaj, zamiast wyjeżdżać z powodu nowych możliwości".

W 2021 r. Niezależne Biuro Fiskalne Pensylwanii poinformowało, że wzrost dochodów osobistych był wyższy w hrabstwach produkujących gaz łupkowyi w porównaniu z hrabstwami nieprodukującymi.

Amerykańska Rada ds. Poszukiwań i Wydobycia przeprowadziła niedawno ankietę wśród członków swojej organizacji handlowej produkujących gaz w Pensylwanii i Ohio, aby zobaczyć liczbę właścicieli gruntów otrzymujących opłaty licencyjne z produkcji na ich nieruchomościach – głównie na farmach – a następnie wzięła te dane i oszacowała udział gazu, który jest eksportowany jako skroplony gaz ziemny.

Opłata licencyjna jest tradycyjnie procentowym udziałem w produkcji wypłacanym z odwiertu wydobywającego gaz ziemny, wypłacanym rodzinom, rolnikom i właścicielom gruntów.

W badaniu pominięto miliardy, które firmy gazowe płacą w podatkach, opłatach i darowiznach na cele charytatywne na rzecz podmiotów państwowych i lokalnych w ramach obliczania zakresu. Osiem firm, które odpowiedziały na ankietę, reprezentuje 93% produkcji gazu ziemnego w Pensylwanii i 68% całej produkcji gazu ziemnego w Ohio w roku kalendarzowym 2023.

W Pensylwanii rolnikom i właścicielom ziemskim wypłacono ponad 193 miliony dolarów z tytułu eksportu skroplonego gazu ziemnego, a w Ohio 181 milionów dolarów wypłacono właścicielom ziemskim.

Pieniądze nie zostają tylko na farmie czy w rodzinie. Te pieniądze są wydawane w społecznościach wiejskich w lokalnych sklepach, salonach fryzjerskich, sklepach odzieżowych i trafiają do większych miast, gdzie rolnicy inwestują w nowe technologie i nowy sprzęt.

Anne Bradbury, dyrektor generalna Amerykańskiej Rady ds. Poszukiwań i Wydobycia, powiedziała, że kiedy Ameryka jest światowym liderem w eksporcie LNG, korzystają na tym nie tylko ludzie z branży, ale wszyscy w kraju.

"Eksport LNG nie tylko wzmacnia naszą gospodarkę i bezpieczeństwo energetyczne naszych sojuszników, ale także zapewnia bezpośrednie wsparcie finansowe rodzinom, rolnikom i właścicielom gruntów w postaci opłat licencyjnych" – powiedziała.

Bradbury powiedział, że w 2023 r. ponad 200 000 różnych odbiorców w Ohio i Pensylwanii otrzymało płatności licencyjne. "A to dzięki przywództwu Ameryki w eksporcie LNG. Płatności te pomagają rodzinom, rewitalizują społeczności i generują zrównoważony wzrost gospodarczy w tym regionie kraju".

"Ustawodawcy z Ohio i Pensylwanii powinni jednoznacznie sprzeciwić się i pracować nad odwróceniem prezydenckiego zamrożenia LNG, ponieważ źródła utrzymania ich wyborców zależą od solidnej strategii eksportu LNG teraz i w przyszłości" – powiedział Bradbury.

….........................

New York Times skomentował decyzję Administracji Bidena żartem: „że kierowcy nie muszą się martwić, ponieważ nie jest to zakaz dla pojazdów napędzanych benzyną"....


https://afdc.energy.gov/stations#/analyze

https://www.transportation.gov/briefing-room/biden-harris-administration-announces-623-million-grants-continue-building-out

https://www.politico.com/news/2023/12/05/congress-ev-chargers-billions-00129996

https://www.autoevolution.com/news/tesla-semi-fleet-has-almost-100-trucks-now-volume-production-to-start-next-year-226472.html



catrw
O mnie catrw

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka