rk1 rk1
950
BLOG

Ja już Panu dziękuję, Panie Marszałku Grodzki

rk1 rk1 Polityka Obserwuj notkę 56


Już! na gorąco, nie zwlekając ani chwili,
zanim oszołomienie minie, czar pryśnie.. 


Dziękuję. Dziękuję, za piękne, stonowane, wyważone, koncyliacyjne orędzie. Ponad podziałami, emanujące Dobrem i Prawdą, poświęcone Sprawom Ważnym. W tych trudnych czasach, wlał Pan miód na moje serce, pokazał, że można dobrze, że można lepiej, a nie po pisosku. Że można wspólnie, razem, tak jak pod Grunwaldem i za czasów Solidarności. Caluśkie wystąpienie mnie wzruszyło. I nie byłem tym zaskoczony od pierwszego momentu, patrząc na pana inteligentną twarz. Pańskie oblicze i dykcja nie zaburzyły moich doznań estetycznych. A to dla mnie, Prawdziwej Polskiej Inteligencji najważniejsze.

[tu jakiś kawałek Herberta]

Ale przede wszystkim dziękuję za Pana heroiczne trwanie na straży pryncypiów. I za uczciwość. I tę obywatelską, patriotyczną i tę zwykłą, ludzką. Jest Pan taki, jaki jest, bo wbrew oszczerstwom, nie bierze Pan łapówek. I cały nasz kraj mógł się o tym przekonać: nie dał Pan się przekupić czarnym mocom pisoskim.

I bardzo dobrze.

Bo gdyby stało się inaczej dzisiejsze orędzie odebrałbym, jako wystąpienie fałszywego pisowca, wyreżyserowane w reżimowej telewizji, skrywającego pod oszukańczą maską pozorów twarz prymitywną i paskudną, ordynarnie wykrzywioną grymasem ortodoksyjnej nienawiści. Zupełnie nieestetyczną – od razu bym poznał. Mimo maski. I bez oglądania. I musiałbym wkleić kawałek św. Augustyna z Krytyki Politycznej.


Dziękuję Panie Marszałku.

I czekam z utęsknieniem na następne, równie estetyczne, orędzia.

Ave Grodzki!

[tu jakiś inny kawałek Herberta, też od czapy]



i stosowna fotka:


image


-

rk1
O mnie rk1

https://rk1s24.wordpress.com/ ------ to już historia. blog nieaktywny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka