echo24 echo24
3666
BLOG

Filozofia pisowskiej reformy sądownictwa

echo24 echo24 Sądownictwo Obserwuj temat Obserwuj notkę 149

UWAGA! Trudny przekaz, tylko dla kumatych!

Idą Święta, ludzie się radują, więc dziś będzie notka w formie nieco lżejszej, niż zwykle.

A teraz do rzeczy.

Długo się zastanawiałem, jak scharakteryzować logikę pisowskiej reformy wymiaru sprawiedliwości mającej na celu odpolitycznienie polskich sądów.

Pisałem, kreśliłem, wyrzucałem do kosza zmięte kartki i zaczynałem od nowa, - ale zawsze czegoś brakowało i coś było nie tak.

Aż w końcu uznałem, iż rzeczoną logikę najtrafniej określa dewiza: „odpolitycznienie przez upolitycznienie”, a tę wymyśloną przez Jarosława Kaczyńskiego genialną w swej prostocie „oczywistą oczywistość” wskazującą drogę wyjścia z patowej sytuacji w sądownictwie znakomicie obrazuje znalezione w Internecie zdjęcie, którym zilustrowałem notkę.

I to by było na tyle, - jak zwykł mawiać śp. profesor Katedry Mniemanologii Stosowanej Jan Tadeusz Stanisławski.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla polskiego państwa)

Post Scriptum

Źródła dobrze poinformowane donoszą, że prezes Kaczyński filozofię reformy sądownictwa PiS oparł na intelektualnym dorobku myśliciela z Podhajec, niejakiego Jeremiasza Apollona Hytza, który jako zwolennik syntezy w naukowym ujmowaniu zjawisk prowadził długoletnie badania nad problematyką doraźnego powiększania wyobraźni. Podług tego myśliciela każda rzecz i każdy fakt, zaistniały w jakim bądź czasie, musi posiadać jakąś przyczynę, nic bowiem nie dzieje się bez przyczyny, a to, co stanowi przyczynę jakiegoś skutku, samo jest przecież skutkiem jakiejś przyczyny.

Wszakże co bardziej dociekliwych czytelników mojego blogu stanowczo przestrzegam przed próbą zrozumienia filozofii Jeremiasza Apollona Hytza, gdyż rzeczony uczony u schyłku życia popadł w manię prześladowczą polegającą na urojeniu, że otoczenie ukrywa przed nim istotę praprzyczyny sprawczej, która tylko jemu jedynemu nie jest znana, co doprowadziło go do głębokiej depresji, zakończonej samobójstwem w toalecie poprzez samospłukanie, – a tu więcej informacji na ten temat – vide: https://pl.wikipedia.org/wiki/Imagineskopia 

@Słówko do Wszystkich Obrażalskich.  To jest notka satyryczna, więc spróbujcie Państwo proszę choć raz pożartować. Żartobliwa samokrytyka to cenna cecha charakteru. Bardzo pomaga w życiu i nie uprzykrza życia innym. Postarajcie się tedy być bardziej przyjaźni ludziom inaczej niż Wy myślących, a przekonacie się, że będzie lepiej, milej i skuteczniej! Z góry dziękuję.

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo