echo24 echo24
932
BLOG

Pora Umierać! Trzy modelowe ogniwa teorii nowogrodzkiej inwolucji gatunków!

echo24 echo24 Edukacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 34

Pierwsza ilustracja muzyczna -  Zenek is the best! - https://www.youtube.com/watch?v=t259ZGWq894 

Druga ilustracja muzyczna - Tak się bawi! Tak się Bawi! Tak się Bawi PiS niejakiego Kurskiego Jacka i Holeckiej Danuty! -  https://www.youtube.com/watch?v=l-U522aOZ98  (polecam dźwięk na full i wersję pełnoekranową)

Portal internetowy Fakt24 – vide: https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/parafraza-piosenki-zenka-martyniuka-w-podreczniku-szkolnym/qfk9zh9#slajd-3 informuje:

Rodzice uczniów w szoku. Autorzy podręczników szkolnych postanowili wyrazić swoje uznanie dla najpopularniejszego obecnie w Polsce twórcy muzyki disco polo Zenona Martyniuka i sparafrazowane słowa jego najbardziej znanej piosenki umieścili w książce do języka polskiego dla klasy 6. Rodzice uczniów nie kryją zdumienia wyborem utworu. Parafraza tej piosenki znalazła się w podręczniku. Autorzy podręczników szkolnych postanowili wyrazić swoje uznanie dla najpopularniejszego obecnie w Polsce twórcy muzyki disco polo Zenona Martyniuka i sparafrazowane słowa jego najbardziej znanej piosenki umieścili w książce do języka polskiego dla klasy 6. Rodzice uczniów nie kryją zdumienia wyborem utworu. "Przez twe oczy zielone" Zenka Martyniuka to obecnie chyba najbardziej znana w Polsce piosenka, której refren potrafi zanucić niemal każdy. Najwidoczniej twórcy podręczników szkolnych wyszli z założenia, że twórczość najpopularniejszego discopolowca powinny poznać także dzieci. W podręczniku do języka polskiego dla klasy szóstej szkoły podstawowej umieszczono bowiem sprafrazowane słowa hitu Martyniuka. "Podkreśl czasowniki i określ ich formy gramatyczne" - brzmi polecenie, a pod nim treść zadania: "Odkąd zobaczyłem ciebie, nie tknę jadła ni napoju. Ciągle czuję się jak w niebie, podczas ćwiczeń nawet w boju. Co poradzę, pani, na to, że ta miłość spadła na mnie. Daję swoje serce - za to. Nie odmawiaj względów, nie!". Trudno odmówić podobieństwa! "Niestety to prawda. Znalazłam w ćwiczeniach córki z polaka. Szok i niedowierzanie", "Jeszcze trochę i teksty Zenka będą obowiązkowe na maturze", "Matko jedyna...miałam nadzieję, że to żart", "Nadeszła era nowych wieszczów. Już teraz młodzi nie wiedzą kto to Ignacy Krasicki" - komentują zszokowani rodzice uczniów. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że dzięki Zenkowi Martyniukowi gramatyka będzie "wchodzić" szóstoklasistom śpiewająco...

Mój komentarz:

Patrz galeria fotografii pod notką.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki praz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla naszego państwa)

Post Scriptum

Najpierw obejrzyjcie Państwo ten film z pisowskiej imprezy "Roztańczony Narodowy 2019", który mówi wiele o dzisiejszej Polsce:

https://www.youtube.com/watch?v=42ZghUrvbLY&fbclid=IwAR2_4gyUYhpq7-rdLF2GQx27WyZlGZ50YPXvNUi2Iq1yDojuZZTBC-eubsY

O cholera! Link się nie otwiera! Ale chyba nie muszę Państwu tłumaczyć, czemu?  PiS zaciera wszystkie takie obciachowe ślady.

A teraz mój rachunek sumienia i szczery żal za grzechy.

Pragnę wyraźnie zaznaczyć, iż broń Boże nie potępiam muzyki disco polo, ani tych, którym podoba się ta muzyka. Ale ze wstydem muszę się Państwu przyznać, że kiedyś napisałem dla hecy tekst pt. "Słowo starego wiarusa akademickiego do prezesa Kaczyńskiego " - vide: https://www.salon24.pl/u/salonowcy/776350,slowo-starego-wiarusa-akademickiego-do-prezesa-kaczynskiego, w którym poddałem panu Prezesowi pewien diabelski pomysł, cytuję:

"Szanowny Panie Prezesie!
Powiem krótko. Przeżyłem wszystkie powojenne rządy poczynając od Bolesława Bieruta. Żyłem wartko, z nie jednego pieca chleb jadłem, więc wiem, co mówię. Siedem lat już upłynęło od tragedii smoleńskiej, wakacje na karku, więc nie tylko miesięcznic, lecz również, a może obecnie bardziej , - Pański elektorat oczekuje tego – vide:

https://www.youtube.com/watch?v=l-U522aOZ98 (polecam wersję pełnoekranową i socjotechniczne przyjrzenie się tańczącym)

Idzie lato, ludzie są tylko ludźmi, a pragnienie zabawy i radości z życia jest nieodłącznym atrybutem ich jestestwa. Proszę o tym pomyśleć w wolnej chwili. Bo raczy Pan zważyć, że na miesięcznicach smoleńskich spotyka się tylko twardy PIS-owski elektorat, a są to wyłącznie starzy ludzie, których w postępie geometrycznym ubywa. A zaręczam, że jeden tego typu koncert zorganizowany na Stadionie Narodowym pod plakietką Prawa i Sprawiedliwości zjedna Pańskiej partii więcej młodych ludzi, niż tysiąc występów  Ziemkiewicza, Warzechy i Wolskiego w programach "W tyle wizji" i TV Republika. Więc myślę, że warto się nad taką opcją zastanowić..., koniec cytatu.

Ale jak Boga kocham, do głowy by mi nawet wtedy nie przyszło, że pan Prezes ten mój szalony pomysł na pniu kupi, a co gorsze wprowadzi go w życie.

Rany Boskie! Co ja najlepszego narobiłem?

Moja wina! Moja wina! Moja bardzo wielka wina!

Post Post Scriptum

Jeśli ktoś chciałby dopełnić galerię fotografii pod notką, - będę wdzięczny za stosowne fotki. Z góry dziękuję. Nagroda: kubek z podobizną roztańczonego rządu premiera Morawieckiego - vide: https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/tQAktkqTURBXy9lOTA2NDI5NWJkNjNhMWQ4YjIzYmI0NTA5YWQyODUyYy5qcGVnkpUCzQPAAMLDlQIAzQPAwsM  

Post Post Post Scriptum

Drodzy Admini Salonu24. Puśćcie tę notkę. Nie bójcie się! Nadchodzi nowy świat. Powtarzam. ŚWIAT, W KTÓRYM KACZYŃSKI Z ORBANEM SIĘ JUŻ NIE MIESZCZĄ. Oni nie pasują do tej rzeczywistości. Do nowego świata, który jest tysiąckrotnie od nich potężniejszy! W dzisiejszym świecie Europa to już Stary Kontynent. Niegdysiejsza Ameryka już gaśnie. Zaś o przyszłych losach ludzkości będą decydowały nowe mocarstwa: Chiny, Indie, Izrael, które w ciągu jednej dekady będą w stanie dokonać więcej, niż Ameryka i Europa dokonały przez całe stulecia. Tak. Tak. Ja się bynajmniej nie upiłem. Opamiętajcie się i otwórzcie te swoje zakute czerepy rubaszne. Błaszczaki, Kuźmiuki i inne pisowskie politruki!

STOP!

Serdecznie dziękuję Administratorom Salonu24, za udostępnienie tej notki czytelnikom Blogosfery. Brawo! Wielkie brawo! Na stojąco!

Zobacz galerię zdjęć:

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo