echo24 echo24
1651
BLOG

Windą do nieba

echo24 echo24 PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 61


Motto:
Szanuj siwe włosy, a mądrego starca otaczaj czcią jak własnego ojca”
(Fokilides)

Ilustracja muzyczna:https://www.youtube.com/watch?v=nbkhN7iKjcU

Na wczorajszej konwencji Prawa i Sprawiedliwości, gołębiego serca premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że chce wprowadzić program dla seniorów "Dostępność plus", na których jego rząd chce przeznaczyć w ciągu ośmiu lat 23 mld zł. Nie podał wszakże szczegółów, ale za to opowiedział wyciskającą łzy z oczu historię o emerytce mieszkającej na czwartym piętrze bez windy i przyrzekł, że takim seniorkom rząd będzie windy budował…

Wiem, że jestem wredny, ale chyba podejrzewam, co kombinuje pan Premier celem przyśpieszenia rozwiązania problemu ludzi wieku sędziwego, lecz w obawie, że mnie pisowscy ortodoksi zlinczują zacytuję jedynie prorocze słowa refrenu pewnej piosenki w wykonaniu zespołu o nazwie nomen omenDwa plus jeden”:

Mój piękny panie raz zobaczony w technikolorze
piszę do pana ostatni list (…)

Jeszcze ryżem sypną na szczęście
gości tłum coś fałszywie odśpiewa
złoty krążek mi wcisną na rękę
i powiozą mnie windą do nieba

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki, niezawisły bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla polskiego państwa)

Post Scriptum

Dlaczego napisałem tę cyniczną notkę?

Myślę, że moim usprawiedliwieniem jest komentarz pana @Marka Różyckiego jr, cytuję:

„Krzysztofie,
Nie jesteś wredny, bo - i tu pożyczka od Jana Sztaudyngera - "Nie trzeba mieć za drania, tego kto jest innego zdania." I tu na poważnie -- oświetlanie problemu czy zjawiska z wielu pryzmatów tworzy sprzyjającą aurę dla powstania tych najlepszych rozwiązań! Od wieków tak było, tylko kiedyś tę rolę spełniał Stańczyk, który miał prawo występować przed królem, jako advocatus diaboli dla jego przedsięwzięć i pomysłów…”, koniec cytatu [15.04.2018 20:39].

Powiem więcej. Rozumiem, że jadowitość tej notki może kogoś porażać, ale mimo wszystko ją napisałem, bo mnie z kolei poraża coraz bardziej nieznośny populizm pana Premiera. I musicie się Państwo ze mną zgodzić, że o ile pan Premier jest przekonywujący jak mówi o sprawach gospodarczych, to jednak propagandę sukcesu powinien zostawić partyjnym aparatczykom. Bo propagandzistą trzeba się urodzić i do propagandy też trzeba mieć talent, którego panu Premierowi zdecydowanie brakuje. I całe szczęście!

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka