Chuck U. Farlie Chuck U. Farlie
703
BLOG

PŻ#3 - Kobranocka - Ela, czemu się nie wcielasz?

Chuck U. Farlie Chuck U. Farlie Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

  image


PŻ #3


Nigdy jakoś nie interesowałem się twórczością Kobranocki. Wiadomo, jak chyba każdy słuchający polskiego rocka, znałem "Kocham Cię jak Irlandię". Poza tym, jako fan Die Toten Hosen kojarzyłem, że kowerowali "Armee der Verlierer". Nic ponadto.

Kilka lat temu wpadły mi w ręce, w ramach sztafety międzypokoleniowej, winyle różnych polskich i zagranicznych kapel. Między nimi znajdowała się "Sztuka jest skarpetką kulawego", czyli debiutancki album Kobranocki. Muszę powiedzieć, że bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło brzmienie tej płyty oraz dość dziwaczne aczkolwiek dobre teksty (chociaż słuchając obecnej "tfurczości" muzycznej uważam, że nawet "Wlazł kotek na płotek" ma mocny tekst).

Z tego powodu jako następny punkt na mojej Plejliście Życia umieszczam Kobranockę i utwór "Ela, czemu się nie wcielasz?". Starsi słuchacze przypomną sobie słodkie czasy poboru do wojska, a młodsi niech sobie wyobrażą komisję wojskową i świecenie gołą dupą przed komisją lekarską. Dodać należy, że piosenka miała w PRL-u problemy z przejściem przez cenzurę, z powodu antywojskowych treści. Muzycznie jest prosto, miło i przyjemnie, a dobrą robotę robi saksofon wygrywający melodyjne przejścia.


Słuchamy :)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura