Dietrich von Bern i Hildebrand walczą ze smokami, Warsztat Diebolta Laubera, Hagenau 1444-1448,l: Wikimedia Commons
Dietrich von Bern i Hildebrand walczą ze smokami, Warsztat Diebolta Laubera, Hagenau 1444-1448,l: Wikimedia Commons
draco-marinus draco-marinus
55
BLOG

Smok jest uosobieniem diabła

draco-marinus draco-marinus Kultura Obserwuj notkę 1

   Smok jest uosobieniem diabła, czyli zła - twierdzili teolodzy od czasów starożytnych. Walka ze złem to chwalebny, rycerski czyn, a takim jest właśnie smokobójstwo - jeden z  mitów kultury europejskiej! 

.

Na temat smokobójstwa jako mitu walki ze złem jest ten film!



.

Zob. moją książkę: Smokobójstwo. W kręgu mitu walki ze złem 

.


image

.

Inna książka na podobny temat, link:

Rozważania o chwalebnym smokobójstwie Mit smoka wawelskiego

.

image


.

image

.

Pozdrawiam!
M. Sikorski

Link mojej strony: Marek Sikorski i jego książki , link kanału na YT:dr Marek Sikorski  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura