Zabrze, 15.05.2022. Zawodnik Górnika Zabrze Lukas Podolski cieszy się ze zdobytej podczas meczu 33. kolejki piłkarskiej Ekstraklasy z Górnikiem Łęczna, 15 bm. (js) PAP/Zbigniew Meissner
Zabrze, 15.05.2022. Zawodnik Górnika Zabrze Lukas Podolski cieszy się ze zdobytej podczas meczu 33. kolejki piłkarskiej Ekstraklasy z Górnikiem Łęczna, 15 bm. (js) PAP/Zbigniew Meissner

Lukas Podolski odejdzie z Górnika Zabrze? To byłby cios dla całej Ekstraklasy

Redakcja Redakcja Piłka nożna Obserwuj temat Obserwuj notkę 5
Lukas Podolski powiedział po meczu Górnika Zabrze z Górnikiem Łęczna, że nie podjął jeszcze decyzji o przedłużeniu kontraktu. Mistrz świata przyznał też, że klub mógł z niego więcej „wyciągnąć” marketingowo.

Lukas Podolski odwrócił losy spotkania z Górnikiem Łęczna

Napastnik zabrzan strzelił pięknego gola w niedzielnym meczu z Górnikiem Łęczna wygranym u siebie 4:2. Za tydzień, w ostatniej kolejce sezonu, nie zagra na wyjeździe ze Śląskiem Wrocław z powodu pauzy za żółte kartki.

„Fajnie było wygrać w ostatnim meczu u siebie, zwłaszcza że przyszło 14 tysięcy kibiców. Nasze spotkania w tym sezonie są do siebie trochę podobne, tylko dziś odrobiliśmy wynik (było 0:2), a w innych meczach się nam to nie udało. Taka szalona jest piłka nożna” – dodał.

130-krotny reprezentant Niemiec pokonał bramkarza łęcznian uderzeniem z woleja po rzucie rożnym, doprowadzając do remisu.

„Przypadek w tym był, stałem w dobrym miejscu, trzeba mieć do tego nosa. A każdy wie, że kiedy mam piłkę na lewej nodze, to czasem jest gol” – ocenił.

Lukas Podolski wciąż nie wie, czy zostanie w Górniku Zabrze

Po meczu dziękował na stadionie kibicom za doping w trakcie sezonu, jednak nie zadeklarował, że przedłuży wygasający w czerwcu kontrakt.

„Bo na razie nie ma decyzji w tej sprawie, rozmowy trwają, parę rzeczy trzeba jeszcze dogadać. Polska liga to nie jest żadne jeżdżenie sobie na wycieczki, gra na luzie. Tu trzeba +zap…ć+ na treningach, biegać, być gotowym. Młodszy nie będę, ale – jak widać - wciąż mam ochotę do gry i walki o trzy punkty” – wyjaśnił niespełna 37-letni strzelec 49 goli dla reprezentacji Niemiec.

Lukas Podolski: klub mógł ze mnie wyciągnąć więcej marketingowo

Nie ukrywał, że przychodząc latem 2021 do Górnika liczył, że zostanie bardziej „wykorzystany” marketingowo.

„Mamy w klubie ludzi, zajmujących się tymi sprawami. W pierwszych tygodniach, miesiącach, było OK, ale potem – moim zdaniem – klub mógł więcej z tego +wyciągnąć+. Ja się staram, ale nie mam udziałów w Górniku, nie jestem prezesem, żeby mówić: zróbmy to czy tamto. Może za parę lat będę jakimś pracownikiem, to będę mógł pewne rzeczy ustawić. Zdziwiło mnie, że przed moim przyjście do Górnika na papierze było dużo akcji (marketingowych), a zrobione zostało może połowa z tego. To mi się trochę nie podobało” – stwierdził w rozmowie z dziennikarzami.

Podkreślił, że ma swoje przedsięwzięcia gospodarcze.

Lukas Podolski: Tu nie chodzi o kebab

„Nie chodzi o to, żeby mi dali kebab na stadionie (Podolski działa w tej branży). Kiedy się ma takiego zawodnika jak ja, z nazwiskiem, to można go lepiej wykorzystać. To są jednak decyzje klubu. Ja się cieszę, że tu gram, kocham Górnika, jestem otwarty, by usiąść i porozmawiać. Sami widzicie, jaki to jest potencjał marketingowy” – podsumował były gracz Bayernu Monachium i Arsenalu Londyn.

Przyjście 130-krotnego reprezentanta Niemiec do Górnika latem 2021 było hitem okienka transferowego w Polsce. Urodzony w Gliwicach zawodnik od lat deklarował, że u schyłku kariery zagra w zabrzańskim klubie i dotrzymał słowa, podpisał roczny kontrakt.

SW

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport