W CVR 1 o godzinie 8:31:19 mamy informację podaną przez członka załogi TU154M nr 101 :
8:31:19 Szt. I w tym momencie mamy 5 mil od centralnej.
Przeliczając wartość tej odległości 5 mil, osi samolotu od "Centralnej", czyli osi drogi startowej Siewiernego, wyrażonej w milach morskich(NM) na odległość w km, otrzymamy:
5 mil x 1.852 km/milę = 9.26 km
W chwili, gdy wypowiadana była informacja członka załogi o odległości od "centralnej, czyli o 8:31:19 wg CVR 1 podanej przez MAK, samolot byłby w punkcie pokazanym na załączonym powyżej screenie z mapy zamieszczonej w Raporcie MAK, z pokazaną rzekomą trajektorią poziomą lotu TU154M nr 101 po dziwacznym torze, odbiegającym znacznie od kręgu nadlotniskowego lotniska XUBS.
Odległość tego punktu od "centralnej" to około 10.5 km, co świadczy o fałszywości tej trajektorii, która miała za zadanie ukryć prawdziwą trajektorię poziomą TU154M nr 101, po której poruszał się samolot w locie z 10.04.2010 roku.
Realizowany prawdziwy aktywny plan trajektorii poziomej tego samolotu w locie 10.04.2010 roku, to ta trajektoria pozioma zapisana w pamięci FMS, o której w Raporcie MAK napisano tak:
......EPWA - szereg punktów z RW 29.BAMS 1 G Departure - ASLUX - TOXAR - RUDKA - GOVIK - MNS(Minsk-2 VOR/DME) - BERIS - SODKO - ASKIL - DRL1 - 10XUB - DRL – XUBS....
z tym, że tylko do punktu 10XUB, z którego samolot odszedł na wskazane załodze zapasowe lotnisko, którym miał być Briańsk.
Temat notki: Katastrofa smoleńska