frank_drebin frank_drebin
568
BLOG

Śp. Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz 1928-2021.

frank_drebin frank_drebin Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Dożył pięknego wieku. Każdy kto ma ucho do muzyki filmowej jako uzupełnienia tego co się dzieje na obrazie musi się zgodzić, że pewne filmy nie byłyby pełne bez muzyki jej towarzyszącej. Będę nieskromny ja chyba mam. Oto jego dzieła. Bo tak trzeba nazywać. "Alternatywy 4", "Czterdziestolatek", "Janosik", "Przygody psa Cywila", "Stawka większa niż życie", "Wojna domowa", "Podróż za jeden uśmiech", "Jak rozpętałem II Wojnę Światową", "Nie lubię poniedziałku", "Zaklęte rewiry", "Poszukiwany, poszukiwana".
Wymieniłem tylko część z nich. Każdy z tych filmów i seriali nie byłby taki sam bez muzyki skomponowanej przez śp. Jerzego "Dudusia" Matuszkiewicza. Dla mnie osobiście mistrzostwem jest muzyka do serialu "Alternatywy 4". Gdzie każda sytuacja, żart i scena są świetnie i celnie kontrowane i uzupełniane przez muzykę. Tak jakby kompozytor wiedział jaką muzykę chce słyszeć reżyser w tym momencie.
Wy możecie mieć inne skojarzenia i spostrzeżenia na temat tego jak muzyka tego kompozytora i wykonawcy wpływały na filmy. Nadal wychwytuję nowe soundtracki i nie zatrzymałem się w czasie np. OST do "Sicario" to dla mnie też coś świetnego.
Jednak chyba aż tak wielki, polski kompozytor muzyki do filmów to dziś to kto? Jest Bartosz Chajecki z OST do filmu "Bogowie". Jednak reszta raczej z tyłu ...

Edytowane:
P.S. Kajam się w razie czego - Chajecki do filmu "Bogowie" a nie "Religa". Mój błąd.

Zwykle cyniczny i wredny, szukający dziury w całym ;)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura