Foto: PAP/CAF
Foto: PAP/CAF
teesa teesa
3918
BLOG

Gen. Wojciech Jaruzelski - list otwarty

teesa teesa Polityka Obserwuj notkę 246

List został przesłany we wtorek do kancelarii prezydenta.
"Ustosunkowałem się w nim do atmosfery, która powstała w wyniku zaproszenia mnie na posiedzenie Rady Bezpieczeństwa Narodowego" - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską gen. Jaruzelski.
Gen. Jaruzelski tłumaczy, że podjął decyzję o napisaniu do prezydenta m.in. po publikacji listu otwartego, pod którym podpisali się znani dziennikarze i publicyści.

W oświadczeniu przesłanym Radiu ZET jeszcze raz przeprosił za krzywdy, które wyrządziło wprowadzenie stanu wojennego:

"Szanowni Państwo, rodacy. Przed trzydziestoma laty, 13 grudnia, zwróciłem się do Państwa z orędziem, ogłaszając wprowadzenie Stanu Wojennego. Decyzja ta spowodowana była wyższą koniecznością. Gdybym w identycznych okolicznościach miał dziś decydować, uczyniłbym to samo"

i dalej:

"Było w moim długim życiu wiele niezwykle trudnych momentów; ten jednak był szczególnie dramatyczny, poprzedzony miesiącami, tygodniami i dniami piętrzących się gwałtownie zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych oraz udręką codziennego bytu polskich rodzin; społeczeństwa. W powstałej sytuacji Stan Wojenny stał się ocaleniem przed wielowymiarową katastrofą. Jednakże, choć był on mniejszym złem, stanowił wielki wstrząs i przyniósł różne bolesne i dokuczliwe dla społeczeństwa konsekwencje. Mam tego gorzką świadomość. Wszystkich, których spotkała jakaś niesprawiedliwość i krzywda, raz jeszcze przepraszam. Czynię to raz jeszcze"

Źródło:

wiadomosci.wp.pl/title,Gen-Jaruzelski-napisal-list-do-Bronislawa-Komorowskiego,wid,12925222,wiadomosc.html

wiadomosci.wp.pl/title,Gen-Jaruzelski-przepraszam,wid,14072015,wiadomosc.html

teesa
O mnie teesa

„Er quildessë quetta, er morniessë cálë, er firiessë coivië: menelessë cumna calima wilë fiono” (Pieśń o stworzeniu Éa)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka