theft theft
60
BLOG

Uzdrowienie niewidomego od urodzenia.

theft theft Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

Czwarta Niedziela Wielkiego Postu A J 9,1-41

Uzdrowienie niewidomego od urodzenia.

Witajcie moje drogie dzieci. Oto przed nami kolejny piękny fragment Ewangelii,który możemy sobie przeczytać jako przecudowna przypowieść o pewnym zdarzeniu z życia Jezusa. Takich zdarzeń Jezus przeżył setki,a może nawet tysiące. Bo przecież Ewangelie tylko w wnajwazniejszych szczegółach opowiadaja o wszystkich wydarzeniach z życia Zbawiciela. Gdybt były Kronikami w prawdziwym tego słowa znaczeniu to każde ozdrowienie,każde przywrócenie zmarłego do życia byłoby opisane z najdrobniejszymi szczegółami. I wtedy każda z Ewangelii nie liczyłaby by dwudziestu stron,lecz tych stron byłoby tysiąc lub znacznie więcej.....
Więc dlaczego dzisiejsza Ewangelia o przywróceniu wzroku niewidomemu jest tak bardzo szczegółowo opisana i zajmuje tak dużo miejsca ? To bardzo ciekawe pytanie.....  I dopiero kiedy dokładnie wczytamy się w treść tej ewangelii to okazuje się,że najważniejsze w całej jej treści są dwa zdania. TAK ! Dwa zdania......
Pierwsze zdanie pada na samym początku naszej opowieści i brzmi

„Trzeba nam pełnić dzieła Tego, który Mnie posłał, dopóki jest dzień. Nadchodzi noc, kiedy nikt nie będzie mógł działać. Jak długo jestem na świecie, jestem światłością świata”

A drugie pada w jej zakończeniu i jego treść jest niezwykle podobna do pierwszej wypowiedzi

„Przyszedłem na ten świat, aby przeprowadzić sąd, żeby ci, którzy nie widzą, przejrzeli, a ci, którzy widzą, stali się niewidomymi”

Czyż oba te zdania nie są niezwykłe ??? Historia przywrócenia wzroku choremu jest tylko pewnego rodzaju metaforą tych zdań. Ma w pewień sposób podkreślic i uswiadomić nam to czego jesteśmy świadkami. A właściwie świadkami byli jego uczniowie......

„Trzeba nam działać dopóki jest dzień.......” TAK ! Dopóki Jezus żyje na ziemi jest dzień. I wszyscy WIDZĄ. Nie są niewidomymi. Lecz póxniej nastapi noc i nikt nie będzie mógł ZROBIĆ NIC !
A najważniejsza część tego zdania brzmi

„  Jak długo jestem na świecie, jestem światłością świata !!! ”

To zdanie jest bardzo proste i oczywiste. I nawet Wy moje drogie dzieci zrozumiecie je bez problemu.
To Pan Jezus jest światłoscia świata....... I Pan Jezus jest z nami cały czas. Codziennie. W każdej chwili...... Bo Pan Jezus codziennie przemineia się z chleba w Ciało i z wina w Krew......
I dopóki jest z nami na świecie w tej postaci na ziemi panuje ŚWIATŁOŚĆ !!!

Wróćmy jeszcze do jednego ważnego zdania.

„Nadchodzi noc, kiedy nikt nie będzie mógł działać.”

Kiedy nadejdzie ta noc ??? A może już nadeszła......
Oczywiście,że nadeszła. Z chwilą kiedy Jezus Chrystus umarł na krzyżu nadeszła noc.......
I nikt nie mógł działać !!! Święty Piotr trzykrotnie zaparł się Pana Jezusa bo..... nadeszła noc....

Nie działał ! Nie ratował Pana Jezusa ! Nie chronił Apostołów,uczniów i wiernych ! NIE !
On uciekł bo …...nadeszła noc...... i nikt nie mógł działać.
A potem …....
JEZUS ZMARTWYCHWSTAŁ !!!

I znów zabrzmiało zdnaie z dzisiejszej Ewangelii

„  Jak długo jestem na świecie, jestem światłością świata !!! ”

Noc się skończyła ! Możemy działać ! Możemy wyznawać naszą wiarę !

Po czym na zakończenie Ewangelii padają tez bardzo proste i jednoznaczne słowa Pana Jezusa
„Przyszedłem na ten świat, aby przeprowadzić sąd, żeby ci, którzy nie widzą, przejrzeli, a ci, którzy widzą, stali się niewidomymi”

Tak ! Bo Ci,którzy uwierzą w Boga ,w Pana Jezusa Chrystusa PRZEJRZĄ NA OCZY ,a Ci którzy nadal będą wiarę w Pana Boga zniekształcać stana się niewidomymi”

Dlatego z dzisiejszej Ewangelii moje drogie dzieci zapamiętajcie tylko jedno najwazniejsze zdanie.

„Pan Jezus jest światłościa świata !!! „

Bo w  dzisiejszej Ewangeli są dwie płaszczyzny.
Pierwsza. Taka zwykła.Ludzka.ziemska. O tym,Że Jezus ma moc uzdrawiania chorych.
Druga,Że Jezus jest światłościa swiata.

Ludzie którzy PRZEJRZĄ NA OCZY będą mogli wiedzieć !
Będą mogli widzieć Pana Boga !

theft
O mnie theft

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo