theft theft
114
BLOG

Bóg posłał swego Syna na świat,aby świat został zbawiony

theft theft Społeczeństwo Obserwuj notkę 1

Uroczystość Najświętszej Trójcy A  J 3,16-18

Bóg posłał swego Syna na świat,aby świat został zbawiony

Moje drogie dzieci. Dzisiejsza Ewangelia jest Ewangelią nadzwyczajną .Dlaczego ?
Ponieważ wynikaja z niej pewne wskazówki,które są NIEPODWAŻALNE !
Tak ! Bo słowa Pisma Świętego dla nas chrześcicjan powinny być niepodważalne i absolutnie nie mamy prawa manipulować ich treścią. Tym bardziej ,że treść tej Ewangelii jest niezwykle prosta i nie musi być analizowana przez tysiące uczonych całego świa
ta.
Przeczytajmy jeszcze raz te słowa
„Kto wierzy w Niego, nie podlega potępieniu; a kto nie wierzy, już został potępiony, bo nie uwierzył w imię Jednorodzonego Syna Bożego”

Cyż nie mam racji ? Te słowa mówią w sposób prosty i jednoznaczny,że KAŻDY CZŁOWIEK ,KTÓRY NIE UWIERZYŁ W IMIE JEDNORODZONEGO SYNA BOŻEGO został potępiony „

Ba ! Tylko teraz pojawai się pytania co oznacza zwrot
JEDNORODZONY SYN BOŻY !!!

Dopiero kiedy wyjasnumy treść tego zwrotu będziemy mieć pewność ,którzy ludzie zostaną potępieni,a którzy nie. Bóg w treści Ewangelii nie pozsotawai tu żadnych wątpliwości.

Uwierzyłeś w imię jednorodzonego Syna Bożego – będziesz zbawiony.
Nie uwierzyłeś – podlegasz potępieniu.

Dlatego na początku swoich rozważań powróćmy do pojęcia Mesjasza. To bardzo ważna osoba w dziejach naszej religii,bo zgodnie z Treścią Biblii to właśnie Pan Jezus był Mesjaszem.

Oczywiście w naszych rozważaniach opieramy się BEZWZGLĘDNIE na treści Katechizmu Kościoła Katelikiego,ponieważ on jest podstawą wyznawanej przez nas wiary. On daje nam wskazówki i jednocześnie wskazuje odpowiednie fragmenty Pisma Świętego,które są fundamentem tez zawartcyh w tym najważaniejszym katolickim podręczniku wiary.

Oto znajdujemy następujący fragment Pisma Świetego

Jednym z pierwszych fragmnentów o tym,że Pan Jezus jest Mesjaszem czytamy tutaj

Iz 11,1-2
„Przyjście Mesjasza, Króla sprawiedliwego

I wyrośnie różdżka z pnia Jessego,
wypuści się odrośl z jego korzeni.
I spocznie na niej Duch Pański,
duch mądrości i rozumu,
duch rady i męstwa,
duch wiedzy i bojaźni Pańskiej.

Jezus wypełnił mesjańską nadzieję Izraela w potrójnej finkcji : kapłana,proroka i króla.

A jego potwierdzeniem są słowa Ewangelii

Łk 2,11
„Dziś w mieście Dawida narodził się wam Zbawiciel ,którym jest Mesjasz ,Pan „


I zaraz na początku swej wielkiej Wędrówki Zbawiciela w Świątyni przeczytał słowa z księgi Izajasza dotyczące jego osoby

Art 714

Łk 4,18-21
„Duch Pański spoczywa na Mnie,
ponieważ Mnie namaścił i posłał Mnie,
abym ubogim niósł dobrą nowinę,
więźniom głosił wolność,
a niewidomym przejrzenie;
abym uciśnionych odsyłał wolnymi,
abym obwoływał rok łaski od Pana.

Począł więc mówić do nich: «Dziś spełniły się te słowa Pisma, któreście słyszeli»”


Art 437

Żydzi zarzucali Panu Jezusowi,że nazywa siebie Bogiem. Oto jak wyglądała ich dyskusja w tej sprawie.

J 10,33-36
„Odpowiedzieli Mu Żydzi: «Nie chcemy Cię kamienować za dobry czyn, ale za bluźnierstwo, za to, że Ty będąc człowiekiem UWAŻASZ SIEBIE ZA BOGA ».

Odpowiedział im Jezus: «Czyż nie napisano w waszym Prawie:
Ja rzekłem: Bogami jesteście?
Jeżeli [Pismo] nazywa bogami tych, do których skierowano słowo Boże - a Pisma nie można odrzucić  to jakżeż wy o Tym, którego Ojciec poświęcił i posłał na świat, mówicie: "Bluźnisz", dlatego że powiedziałem: "Jestem Synem Bożym?"

Przypomnijmy sobie treść tego Psalmu,na który powołuje się Pan Jezus w swojej obronie

Ps 82,6
„Ja rzekłem: Jesteście bogami
i wszyscy - synami Najwyższego”

https://kurs-cudow.pl/bogami-jestesmy
Jak myślisz, czy te słowa biblijny Bóg kieruje do każdego człowieka? A może tylko do wybranych? Zwróćmy uwagę na słowo „WSZYSCY”. Odnosi się ono zarówno do bogów, jak i do śmiertelnych ludzi.
Gdybyśmy mieli traktować Biblię jako Słowo Boże skierowane do nas, to zapewne te słowa możemy ODNIEŚĆ DO SIEBIE !!!

Okazuje się ,że taki tok rozumowania jest błędny

BOGAMI W PSALMIE NAZYWA SIĘ KAPŁANÓW,SĘDZIÓW I URZĘDNIKÓW

(2 Księga Mojżeszowa 7.1)
Na przykład, gdy Bóg wysłał Mojżesza do faraona, powiedział,
„Oto ustanawiam cię BOGIEM  dla faraona...” .

 Oznacza to, że Mojżesz- jako pośrednik Boży- przekazywał słowa Boga i był przed królem Bożym reprezentantem.
Hebrajskie słowo elohim tłumaczone jest jako „sędziowie” w 2 Księdze Mojżeszowej 21.6 oraz 22.8, 9 oraz 28.



art 436
Chrystus jest greckim tłumaczeniem hebrajskiego terminu Mesjasz ,które znaczy namaszczony
Dz 4,27
„Zeszli się bowiem rzeczywiście w tym mieście przeciw świętemu Słudze Twemu, Jezusowi, którego namaściłeś, Herod i Poncjusz Piłat z poganami i pokoleniami Izraela”

Jest wiele innych pięknych tekstów,które świadczą o tym,że Pan Jezus jest Synem Bozym

Łk 1.35
„Anioł Jej odpowiedział: «Duch Święty zstąpi na Ciebie i moc Najwyższego osłoni Cię. Dlatego też Święte, które się narodzi, będzie nazwane Synem Bożym”

Mt 1,20
„albowiem z Ducha Świętego jest to, co się w Niej poczęło”


art 438

Dz 10,38
„Znacie sprawę Jezusa z Nazaretu, którego Bóg namaścił Duchem Świętym”

J 6,69
„A myśmy uwierzyli i poznali, że Ty jesteś Świętym Boga”

art 439
Jezus przyjął tytuł Mesjasza do którego miał prawo

J 4,25-26
„Rzekła do Niego kobieta: «Wiem, że przyjdzie Mesjasz, zwany Chrystusem. A kiedy On przyjdzie, objawi nam wszystko». Powiedział do niej Jezus: «Jestem nim Ja, który z tobą mówię”

Mt 16,15-17
„Jezus zapytał ich: «A wy za kogo Mnie uważacie?»
Odpowiedział Szymon Piotr: «Ty jesteś Mesjasz, Syn Boga żywego».
Na to Jezus mu rzekł: «Błogosławiony jesteś, Szymonie, synu Jony. Albowiem nie objawiły ci tego ciało i krew, lecz Ojciec mój, który jest w niebie „


art  535

Mt 3,16-17
„A gdy Jezus został ochrzczony, natychmiast  wyszedł z wody. A oto otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę i przychodzącego na Niego.
A głos z nieba mówił: «Ten jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie»”

Po przeczytaniu tych wszystkich fragmentów moje drogie dzieci nie mamy najmniejszych wątpliwości,że Pan Jezus jest Mesjaszem. Jest JEDNORODZONYM SYNEM BOŻYM !

Lecz tutaj pojawiają się neistety również pewne wątpliwości.

CZY RZECZYWIŚCIE PAN JEZUS JEST PANEM BOGIEM ???

Jednym z ważniejszych fragmentów Pisma Świetego,które uwielbiam czytać jest Ewangelia Świetego Jana.
J 1,1
Na początku było Słowo,
a Słowo było u Boga,
i Bogiem było Słowo.

Po czym następuje fragment
J1,14
„A Słowo stało się ciałem
i zamieszkało wśród nas.

Oraz Księga Rodzaju 1,1-2
Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię.
Ziemia zaś była bezładem i pustkowiem: ciemność była nad powierzchnią bezmiaru wód,
a Duch Boży unosił się nad wodami.

Z tych trzech fragmentów Pisma Świętego wynika jednoznacznie,że istniały trzy POSTACI
BÓG
SŁOWO
DUCH ŚWIĘTY

Chyba nie macie drogie dzieci wątpliwości co do tych słów ?

Czy w takim razie SŁOWO było BOGIEM.
Bogiem o takiej samej ważności ???
Nie wiem....... nie wiem......  nie wiem......

Jeden ze znanych teologów napisał
cytuję
„Użycie przed wyrazem ʻBógʼ przyimka ʻuʼ wyklucza równość obu wspomnianych istot.
Trudno jest bowiem wyobrazić sobie sytuację, aby jakaś istota była u kogoś innego będąc jednocześnie tym kimś. „

Sam Pan Jezus dał bardzo wyraźny dowód wyższości Swojego Ojca.

Zwracając się do swoich uczniów, wypowiada On następujące słowa:


„Słyszeliście, że powiedziałem wam:
Odchodzę i przychodzę do was.

Gdybyście mnie miłowali, tobyście się radowali, że idę do Ojca,
BO OJCIEC JEST WIĘKSZY NIZ JA !!! ˮ(Jan 14:28).

To Sa słowa Pana Jezusa ! Nie możemy w nie wątpić.Nie możemy ich podważać !
Pan Bóg jest wWIĘKSZY od Pana Jezusa !.

Podobnie Pan jezus wypowiada się na ten temat w innym miejscu

J 10,29
„Ojciec mój, który Mi je dał, jest WIĘKSZYod wszystkich”

Myśle  moje kochane dzieci,że nie jesteśmy w stanie rozważyć tego tematu. Ani tym bardziej go zrozumieć. Na zkończenie napiszę tylko jedno

    Jeśli wierzysz w imię jednorodzonego Syna Bożego – będziesz zbawiony.

Dlatego pielęgnujmy swoja wiarę. Módlmy się. Przyjmujmy Ciało Pana Jezusa do swojej duszy.


Post Scriptum

W Katechizmie Kościoła Katolickiego pojawia się jeszcze jeden ciekawy artykuł

art 844
Relacje Kościoła z muzułmaninami

Plan zabwienia obejmuje także i tych,którzy uznają Stworzyciela ,wśród nich głównie muzułmanów.Oni bowiem wyznając wiarę w Abrahama czczą wraz z nami jedynego i milosiernego Boga,który będzie sądził ludzi w dniu Ostatetecznym

Artykuł został utworzony przez Sobór Watykański drugi.

Nie znam dokładnie wiary Islamu. Ale wydaje mi się,że muzułmanie nie wierzą w fakt,że Pan Jezus jest synem Bozym.
Dlatego art.844 według mnie pozostaje w całkowitej sprzeczności z dzisiejszą Ewangelią !!!


theft
O mnie theft

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo