Tomasz Rożek Tomasz Rożek
2877
BLOG

Eksplozja reaktora - czy to możliwe?

Tomasz Rożek Tomasz Rożek Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 81

Jak wyciąga się energię z wnętrza jądra atomowego? Czy reaktor może eksplodować jak ładunek jądrowy? Czym jest reakcja łańcuchowa? Dzisiejszy odcinek poświęcam temu co dzieje się we wnętrzu, czyli w rdzeniu, reaktora jądrowego, bo to on jest sercem elektrowni. 


Spora część mojego życia to tzw. seria fortunnych zdarzeń. Chciałem zostać lekarzem, a zostałem fizykiem. Pojechałem zwiedzać Wiedeń, a poznałem żonę. Chciałem robić doktorat i wyjechałem na prawie 4 lata do największego centrum naukowego w Europie. Chcieliśmy powiększyć rodzinę i urodziły się bliźniaki. W końcu wróciliśmy z emigracji, żebym mógł zostać naukowcem, a zostałem dziennikarzem. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie