Tomasz Rożek Tomasz Rożek
3020
BLOG

Homeopatia - niezły żart

Tomasz Rożek Tomasz Rożek Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 81

Jak w XXI wieku zrobić chorego w konia i jeszcze na tym zarobić? Homeopatia to pseudonaukowa  metoda, której nawet jakby bardzo się starać nie da się obronić żadnymi argumentami.
 

Fakt, łykanie homeopatycznych tabletek czy popijanie syropów nie szkodzi. Homeopatia działa wyłącznie na zasadzie efektu placebo, czyli tak bardzo wierzymy, że coś tam jest w tej tabletce, że robi nam się lepiej.

Pamięć wody, czyli kolejna pseudonaukowa hipoteza, która ma uzasadniać lecznicze właściwości takich leków nigdy nie została udowodniona. Co nie zmienia faktu że można na niej robić niezłą kasę.
 

Spora część mojego życia to tzw. seria fortunnych zdarzeń. Chciałem zostać lekarzem, a zostałem fizykiem. Pojechałem zwiedzać Wiedeń, a poznałem żonę. Chciałem robić doktorat i wyjechałem na prawie 4 lata do największego centrum naukowego w Europie. Chcieliśmy powiększyć rodzinę i urodziły się bliźniaki. W końcu wróciliśmy z emigracji, żebym mógł zostać naukowcem, a zostałem dziennikarzem. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie