Ufka Ufka
2946
BLOG

Żal, duży żal

Ufka Ufka PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 122

Nie chcę się wpisywać w żadne strony. Jedni odsądzają od czci i wiary Andrzeja Dudę, szukają kandydatów na prezydenta, inni wklejają na TT zdjęcia z PAD i wyrazami miłości jakby to był idol nastolatków. Mówię oczywiście o elektoracie prawicy. Są też tacy, co "wyjeżdżają w Bieszczady" zwłaszcza, że czas sprzyja.

A ja czuję duży żal do obu stron i myślę, że nie jestem w tym uczuciu odosobniona.Wczoraj musiałam oglądać telewizję, bo chciałam wiedzieć, co się dzieje. Dzisiaj nie oglądam, bo nie ma sensu. Wszystko zostało powiedziane, czas na przemyślenia.

Zacznę od PiSu. Wszyscy, także w Salonie narzekali na komunikację z wyborcami. Zwłaszcza, że widzieliśmy jak była poprowadzona kampania wyborcza i wiedzieliśmy, że potrafią. Więc dlaczego nie chcieli? Jak można było nie tłumaczyć rano, wieczór i w południe na czym te reformy mają polegać? Jakieś grafiki pokazały się PO uchwaleniu ustaw. Dlaczego nie wyjaśniono tego pośpiechu? Rozumiem, że chodziło o jak najkrótszy sprzeciw a potem wakacje sejmowe, więc spokój. Niestety spokoju nie ma, ten pośpiech był niezrozumiały dla elektoratu PiSu a dla opozycji był gwiazdką z nieba.

No i stosunki PAD- PiS. Można przejrzeć moje notki, komentarze. Zawsze uważałam, że Prezydentowi należy się szacunek a ani Prezes, ani ministrowie MON i MSZ nie okazywali go wcale. Mówi się, że ludzie nie powinni wiedzieć jak się robi politykę, tak jak nie powinni oglądać produkcji kiełbasy. Jestem za ostrymi sporami na zapleczu, ale żadne z tych sporów nie powinny być wywlekane na zewnątrz!

No więc po ludzku rozumiem, że Prezydent chciał odreagować. Okazja się trafiła ekstraordynaryjna - ważne ustawy zawetowane to bolesna lekcja. Ale znowu żadnego wyjaśnienia, żadnej osłony medialnej weta. Rano informacja, potem orędzie - praktycznie to samo, tylko wieczorem. Dlaczego Prezydent nie interweniował wcześniej? Po co są te rzesze urzędników w Pałacu? Przecież mogli brać udział w procesie legislacyjnym, ale "nie chcieli ingerować". Jak nie chcieli, kiedy Prezydent zażądał wyboru sędziów KRSu większością 3/5 głosów i takie poprawki zostały zrobione. Te 3/5 to nie tylko układy z Kukiz15, ale nawet z posłem Winnickim! No i co? No i weto.

Gdyby wtedy - zamiast tych trzech piątych PAD zapowiedział stanowcze weto to oszczędziłby nam tych dwóch nocy w Sejmie. Mógł to zrobić też po tych nocach - jako pretekst mógł podać atmosferę w której nie  da się procedować nad ustawami. Wynik byłby ten sam - czyli brak ustaw o SN i KRS, ale wydźwięk inny.

No i najważniejsze. Czy ONI nie mają telefonów? Mogę nie rozumieć powodów niechęci Prezesa do PAD, ale trudno dyskutować z faktami. Ale pani Szydło, która jeździła w kampanii z PAD i z którą podobno łączy go przyjaźń? Jak można było do niej nie zadzwonić, nie spotkać się prywatnie? Nie jestem w stanie tego zrozumieć.

No, ale zło już się stało - wylałam żale do wszystkich. A teraz na szczęście wakacje sejmowe do 13 września. Przemyślcie wszystko, nie słuchajcie złych doradców, nie unoście się ambicjami.Bo rozwod jest zawsze kosztowny i bolesny, zwłaszcza, kiedy się ma dzieci. To one cierpią najbardziej, nie każcie im wybierać między mamusią a tatusiem, bo część wyląduje po prostu w bidulu, czyli nie zaglosuje na nikogo.

A ja po prostu nie wyobrażam sobie następnych 8 lat w opozycji

Ufka
O mnie Ufka

Ufka we własnej osobie :) Skąd czytacie A tyle czyta teraz :) / " /> Złota myśl RRK PSL nie musi - PSL CHCE! Nie opuszcza się zwycięzcy - co najwyżej można się z nim targować i więcej uzyskać. A co ma PiS do zaoferowania PSL? Swoją nędzną koalicję z SLD? Odpowiedz sobie sama - czy lepiej dzielić łupy na trzy, czy na dwa?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka