Walentyn Walentyn
608
BLOG

Богомоли

Walentyn Walentyn Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Богомоли

 

Вперше про богомолів я вичитав ще підлітком у товстому журналі «Иностранная література», де було надруковано якийсь твір Сомерсета Моема. Ось фраза, яка мені тоді запам’яталася, а знайдена тепер мною в Інтернеті: "Люди удивляются, что самка богомола пожирает самца после акта любви. ... Это её любимый способ доставить себе удовольствие" (Сомерсет Моэм.)

 

 

Потім я бачив богомолів у поселенні Ак-тепе, що за два десятки кілометрів на південь від Ашхабаду. Там їх було багато. Але в Україні я їх ніколи й ніде не бачив до минулого року. Того разу мені трапився у Городку, в урочищі «Скала», коричневий богомол з однією клешнею. Я тому дуже здивувався. А минулих вихідних там само я знайшов зеленого богомола. Цього разу я був з фотоапаратом. Богомол грівся на мурашнику. Не знаю чи він полював на тих мурашок, але на них він реагував, замахуючись своїми гострими зазубреними клешнями. Українська Вікіпедія подає про богомолів дуже стислу інформацію:

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.

Богомоли (Mantodea) — ряд комах з неповним перетворенням.

В спокійному стані богомоли тримають передні, озброєні шипами, ноги зігнутими і спрямованими вперед, наче моляться (звідси і їхня назва). Забарвленням та формою тіла богомоли нагадують частини рослин.

Живляться комахами.

Відомо 600 видів; поширені в країнах з теплим кліматом. В Україні поширений богомол звичайний (Mantis religiosa), зустрічається в степу і рідше в лісостепу.

 

 

Російська Вікі подає ще й наступне:

В брачный период действие половых гормонов приводят к возрастанию агрессивности в поведении. В это время между самками нередки случаи каннибализма. Одна из самых знаменитых особенностей обыкновенного богомола — пожирание самца самкой после или даже во время спаривания. По мнению некоторых ученых, самец богомола не способен к совокуплению, когда у него есть голова, поэтому, половой акт у богомолов начинается с того, что самка отрывает самцу голову. Однако в большинстве случаев спаривание происходит нормально, а самка съедает самца только после спаривания, и то только в 50 % случаев. Как и все богомолы, обыкновенный богомол откладывает яйца в оотеках.

 

 

Але польський варіант Вікіпедії дещо спростовує і уточнює інформацію про канібалізм богомолів:

Modliszki s drapiene, czasem wystpuje kanibalizm. Nie jest jednak prawd popularny mit, zgodnie z ktrym kada kopulacja koczy si zjedzeniem samca przez samic. Takie zdarzenie zachodzi tylko w 5 do 30% przypadkw (liczby rni si w zalenoci od bada). Aby do tego doszo, musi zaj kilka czynnikw jednoczenie: w otoczeniu musi by mao poywienia, samiec musi podchodzi do samicy od przodu, a nie od tyu, a sezon godowy musi si ju koczy.

Pe modliszek rozpoznaje si po segmentach na odwoku. Samiec ma ich zawsze 8, a samica 6.

Але щось воно та є! Класик не марно морочив мені малому голову!!! Шкода, але богомолів, скараних на горло, мені ще не доводилося бачити…

 

 

 

 

 

 

Підготував Валентин БЕНДЮГ

Фото автора.

Богомоли
 
Богомоли
 
Богомоли
 
Богомоли
 
Богомоли
 
Богомоли
 
Walentyn
O mnie Walentyn

zurnalist

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości