waldburg waldburg
536
BLOG

na naukę nigdy za późno

waldburg waldburg Rozmaitości Obserwuj notkę 21

 

 

Nie mogłem się powstrzymać i przetłumaczyłem jeszcze jeden (najnowszy) felieton Henryka M. Brodera zatytułowany "Gelernt ist gelernt"

Na naukę nigdy za późno. Przekonała się o tym Angela Merkel, która ma okazję nauczyć się czegoś nowego. Przemawiania do ściany, która nie odpowiada. Pani kanclerz przemawia do niej jak chłop do obrazu, ale ściana milczy i milczy. Do mediów dotarła właśnie taśma z podsłuchu. Rozmowa odbyła się w języku Puszkina i Lermontowa znanym pani kanclerz z lat szkolnych w NRD. Co się zaś tyczy Putina, to jako były agent KGB z Drezna radzi sobie z niemieckim wręcz znakomicie. Ale tylko, jak zechce. Proszę posłuchać:

M: Dzień dobry Władimir Władimirowicz, mam nadzieję, że u pana wszystko O.K.?

Putin:——

Merkel:  Władimir Władimirowicz, powiem panu bez ogródek, przez tę pańską interwencję jestem w głupiej sytuacji. Wysyłam do Kijowa naszego szefa dyplomacji, wynegocjował umowę z ukraińskim prezydentem i opozycją, a pan przychodzisz sobie i zagarniasz Krym? Ciekawa jestem, co byś pan powiedział, gdybym to ja przyszła i zagarnęła sobie Królewiec, który kiedyś należał do Rzeszy?

Putin:——

Merkel:  Władimir Władimirowicz. Pan wie, jak szczególne miejsce zajmuje w moim sercu przyjaźń niemiecko-sowiecka, yyych, niemiecko-rosyjska. Dotrzymałam wszystkich zawartych z wami zobowiązań,Władimir Władimirowicz.  No dobrze, parę razy pozwoliłam sobie skrytykować pana publicznie, ale proszę mi wierzyć, nie mogłam inaczej. Niemcy nie lubią, kiedy milicja strzela do pokojowej demonstracji. Ale zawsze brałam pana w obronę, kiedy zarzucano panu despotyzm.

Władimir Władimirowicz, jest tam pan jeszcze?

Putin:——

Merkel: Wladimir Wladimirowicz, no niech pan coś zrobi. Paczemu nie odwoływuje pan swoich armiejcow?  Chotietie wy narażać na szwank naszu przyjaźń z powodu jakiegoś idiotycznego półwyspu?  Pan pomyśl o swoich druzjach, Wladimir Wladimirowicz, co poczną i co z nimi się stanie, jeśli UE zarządzi sankcje przeciwko pańskiemu krajowi?  No pomyśl pan. Nie będą mogli wyjeżdżać na wakacje do Baden Baden i Nicei. Także dla pana, Wladimir Wladimirowicz, to się może okazać nieprzyjemne.

Putin:——

Merkel: No dobrze, muszę już kończyć. Czeka na mnie fizykoterapeuta. Cieszę się, że sobie porozmawialiśmy. Pazwaniu później, pa. Spasiba

 

waldburg
O mnie waldburg

By                                                                                                            

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości